Koronawirus zmienił PZU

0
12068

PZU podsumował działania, jakie podjął jako pracodawca w związku z pandemią koronawirusa. – W okresie pandemii potwierdziliśmy to, co i tak wiedzieliśmy w PZU od dawna. Jesteśmy innowacyjną firmą przygotowaną na każdą ewentualność – mówi Anna Wardecka, dyrektor Biura Zarządzania Kadrami PZU.

Wraz z ogłoszeniem obostrzeń związanych z epidemią do środowiska online przeniosły się aktywności biurowe, takie jak obieg dokumentów czy spotkania. Obecnie blisko 8,5 tys. pracowników PZU (około 80%) pracuje z domu. Z badania, w którym udział wzięło ponad 6 tys. pracowników ubezpieczyciela, wynika, że czterech na pięciu z nich uważa taki tryb pracy za efektywny. Według zakładu, tak dobra ocena była możliwa m.in. dzięki cyklowi spotkań online #LaboratoriumMenedżerów. Uczestniczący w nich menadżerowie dowiedzieli się więcej na temat zagadnień dotyczących m.in. zarządzania zespołem rozproszonym, budowania zaufania czy sprawowania kontroli w nowym trybie pracy.

Tryb zdalny

Ubezpieczyciel przeszedł też na zdalny tryb pracy. Od początku pandemii odbyło się wiele wydarzeń online: webinary, debaty, warsztaty związanych z radzeniem sobie w nowej sytuacji. Wzięło w nich udział ponad 2,5 tys. osób. Na potrzeby komunikacji z pracownikami powstał specjalny ALERT PZU. Za jego pośrednictwem wszyscy w grupie dowiadują się o bieżącej sytuacji w firmie.

Podjęto też inne działania. #DobryStan to inicjatywa wychodząca z założenia, że epidemia to sytuacja, która u wielu osób może wywoływać problemy rodzinne czy zawodowe. Dzięki niej pracownicy mogli dowiedzieć się więcej na temat takich zagadnień, jak spokój wewnętrzny, motywacja czy odprężenie, oraz nauczyć się odpowiednich technik relaksacji. PZU wdrożył też aplikację Wellify – narzędzie na temat dobrostanu, czyli właściwego podejścia do relaksacji, koncentracji i osobistej efektywności. Oprócz inicjatyw spod znaku well-being pracownicy PZU mieli do dyspozycji cykl „pigułek wiedzy” #Damy radę, w których znaleźli informacje m.in. na temat tego, jak radzić sobie z emocjami w czasie pandemii, jak efektywnie pracować zdalnie, a nawet jak skutecznie wypoczywać.

– W tych trudnych czasach dbamy o pracowników i intensywnie inwestujemy w ich rozwój, sięgając po najnowocześniejsze narzędzia oraz rozwiązania. Aż 83% naszych pracowników zgodziło się ze stwierdzeniem, że uzyskuje właściwe wsparcie od przełożonych w obecnej sytuacji, co potwierdza, że wyszliśmy naprzeciw ich oczekiwaniom – mówi Rafał Tyburcy, dyrektor ds. Szkoleń i Rozwoju PZU.

Rekrutacja

Grupa PZU dotychczas nie ograniczyła zatrudnienia ze względu na pandemię i cały czas szuka nowych pracowników – jednak w lekko zmienionej formie. W związku z akcją #zostańwdomu rozmowy rekrutacyjne prowadzone są zdalnie z wykorzystaniem narzędzi do wideorozmowy bądź telefonicznie.

– Stworzyliśmy wideoporadnik dla kandydatów do pracy, w którym eksperci PZU opowiadają, jak proces rekrutacji wygląda obecnie: zdalnie i profesjonalnie – komentuje Anna Gaertig, kierownik Zespołu Rekrutacji i Marki Pracodawcy PZU. Od momentu przejścia na zdalny tryb pracy odbyło się ponad 400 rozmów rekrutacyjnych, a firma złożyła ofertę pracy blisko 80 kandydatom.

Początek pandemii nałożył się również na coroczny program praktyk i staży w PZU. Działania promocyjne zostały przeniesione na profile społecznościowe PZU na LinkedIn, Instagram i Facebook. Materiały video kierowane do studentów i absolwentów przygotowywali zarówno rekruterzy, jak i kierownicy zespołów, do których wkrótce dołączą praktykanci i stażyści.

Pomoc w walce z koronawirusem

– W sytuacji zagrożenia koronawirusem i niepewności, bezpieczeństwo i dobre samopoczucie naszych pracowników stają się szczególnie ważne. Troszczymy się nie tylko o nich, ale również o klientów oraz tych, którzy troszczą się o nas – podkreśla Beata Kozłowska-Chyła, prezes PZU SA. Od samego początku ubezpieczyciel jest zaangażowany w walkę z koronawirusem: przekazał m.in. wsparcie finansowe i rzeczowe, pomaga udostępniając bezpłatne konsultacje medyczne, a także przekazując opaski życia dla szpitali zakaźnych.

Cieszę się, że nasza pomoc sięga tak daleko i że angażują się w nią również nasi pracownicy. Okazali ogromne wsparcie, włączając się w zbiórkę pieniędzy, za które zakupiliśmy namioty barierowe. Takie postawy są budujące i bardzo za to dziękuję – mówi Aleksandra Agatowska, prezes PZU Życie.

Wielu pracowników angażuje się też na zasadzie wolontariatu w pomoc potrzebującym lub drukuje w 3D sprzęt ochronny przekazywany medykom.

(AM, źródło: PZU)