Polisa grupowa rozproszy obawy pracowników przed powrotem do pracy stacjonarnej

0
669

Coraz więcej pracodawców decyduje o stopniowym powrocie do stacjonarnego trybu pracy. Wielu pracowników obawia się jednak takiego kroku ze względu na trwająca epidemię. Zdaniem Warty rozwiązaniem tego problemu mogą być odpowiednie ubezpieczenia grupowe, chroniące zatrudnionych także w sytuacji zarażenia się wirusem COVID-19.

Największe obawy związane z bezpośrednimi wizytami w miejscu pracy mają pracownicy. 41% ankietowanych w kwietniowym badaniu Algorythm Group przyznało się, że boi się powrotu do biur lub zakładów pracy. Główna obawa dotyczy własnego bezpieczeństwa w kontekście COVID-19. Jedna czwarta uważa, że ich pracodawca nie przygotował należycie miejsca pracy do powrotu.

– Troska o zdrowie swoje i rodziny jest kluczowa dla wielu pracowników, dlatego potrzebują dodatkowego zabezpieczenia teraz i w przyszłości. Wybór odpowiedniego ubezpieczenia grupowego w czasie, gdy coraz więcej osób obawia się potencjalnego zachorowania, ale także redukcji etatów, może pozytywnie wpłynąć na atmosferę w firmie. Oba czynniki znacząco podnoszą poziom stresu, co skutkuje zmniejszoną efektywnością. To niestety prowadzi do zamkniętego koła, gdzie stres generuje kolejne obawy. Rolą pracodawcy jest w tej sytuacji dbanie o zdrowie i spokój swoich pracowników, również poprzez system dodatków pozapłacowych – komentuje Sylwester Janiak, dyrektor zarządzający Warty odpowiedzialny za Departament Sprzedaży Ubezpieczeń Grupowych.

Najnowsze raporty pokazują, że benefity pracownicze stały się niejako standardem zarówno w dużych korporacjach, jak i w małych i średnich firmach. Z badania „Świadczenia dodatkowe w oczach pracowników 2019” Sedlak & Sedlak wynika, że 64,7% pracowników korzysta z rozszerzonego pakietu opieki zdrowotnej, a 43,9% z dofinansowania do karnetów na siłownię i klubów fitness. Zmieniająca się sytuacja społeczno-gospodarcza, zdaniem ekspertów, może zmienić zapotrzebowanie pracowników na różne benefity pracownicze. Według badania „Confidence Index 2019” obecnie 46% pracodawców oferuje grupowe ubezpieczenia na życie, a im większa firma, tym częściej pojawia się świadczenie pozapłacowe. Również z wiekiem zatrudnionych rośnie zainteresowanie tego typu benefitami. Mimo że w badaniach aż 60% ankietowanych pracowników jest chętnych, by z nich skorzystać, to w rzeczywistości w miejscu pracy decyduje się na nie zaledwie połowa osób.

Jak pokazują badania Sedlak & Sedlak, 60% właścicieli firm byłoby gotowych finansować minimum połowę miesięcznej składki z tytułu  ubezpieczenia grupowego pracownika na wypadek utraty zdrowia. – Programy ubezpieczeń są dla firm elementem, który pomaga budować ich employer branding i pozycjonować się jako atrakcyjny pracodawca. W trakcie i po pandemii oferta ubezpieczeń grupowych dla pracowników zyska zupełnie inny wyraz. Pracodawca będzie mógł uspokoić zespół pełen obaw o stabilność zatrudnienia lub zdrowie ich rodzin. Spokój ducha wydaje się być obecnie najbardziej pożądaną wartością przez pracowników, ale także przedsiębiorców – dodaje Sylwester Janiak.

(AM, źródło: Warta)