Flotę optymalnie obsłuży robot

0
1318

Nowoczesne produkty i systemy do ich obsługi sprawiają, że klient i broker może szybciej otrzymać ofertę i w krótszym czasie podpisać umowę. W UNIQA to nasz priorytet. Dzięki temu cały czas jesteśmy także blisko naszych partnerów.

Celem pionu UNIQA dla Biznesu, który koncentruje się na kompleksowej obsłudze klientów korporacyjnych, jest dostarczanie rozwiązań, które jak najlepiej zabezpieczają ich potrzeby ubezpieczeniowe.

Chcemy, aby procesy obsługi ubezpieczeń korporacyjnych były jak najbardziej efektywne. Z tego właśnie powodu systematycznie oddajemy w ręce agentów nowoczesne produkty, które są obsługiwane w portalu obsługi sprzedaży (POS).

Pierwsza połowa tego roku to między innymi wprowadzenie dwóch nowych produktów, w których uprościliśmy i usprawniliśmy sprzedaż ubezpieczeń.

Intuicyjny przewoźnik

W marcu 2020 r. w portalu obsługi sprzedaży POS udostępniliśmy sieci sprzedaży intuicyjne narzędzie do obsługi ubezpieczeń OC przewoźników dla branży transportowej. Umożliwia ono dynamiczne przeliczanie i odświeżanie strony, szybką komunikację z zewnętrznymi bazami danych oraz system walidacji, który wspiera użytkownika w całym procesie sprzedaży.

System weryfikuje też kompetencje sprzedawcy oraz informuje go, które warunki ubezpieczenia wymagają dodatkowej akceptacji. Po zawarciu umowy ubezpieczenia może on wydrukować polisowniosek oraz dwujęzyczne certyfikaty dopasowane do wybranego zakresu ubezpieczenia. Wszystkie dokumenty przygotowaliśmy w nowej szacie graficznej, a ich treść napisaliśmy prostym i zrozumiałym językiem.

Kompleksowa obsługa gwarancji

Z początkiem czerwca uruchomiliśmy w portalu POS także obsługę gwarancji ubezpieczeniowych. Cały proces, od zawarcia z klientem umowy generalnej po wystawienie gwarancji, umieściliśmy w jedynym kompleksowym narzędziu. Nasi sprzedawcy w kilku prostych krokach mogą teraz przygotować i wygenerować nową umowę generalną, załączyć i zarchiwizować wszystkie wymagane dokumenty, a następnie wystawić gwarancje zapłaty wadium.

Przygotowanie przez sprzedawcę takiej gwarancji ułatwia automatyczna weryfikacja parametrów umowy generalnej oraz kompetencji użytkownika. System na każdym etapie informuje sprzedawcę o błędach lub brakach w formularzu oraz przekroczonych kompetencjach.

Wystawienie gwarancji zajmuje tylko kilka minut. Wszystkie dokumenty ubezpieczeniowe sprzedawca wygeneruje bezpośrednio z systemu w ustandaryzowanym formacie, ale może zmodyfikować treść dokumentu i dostosować go do potrzeb konkretnego klienta.

Nowoczesna obsługa floty

Od 2017 r. w portalu obsługi sprzedaży POS odbywa się cały proces ofertowania flot. Niedawno zmodyfikowaliśmy arkusz oceny flot (AOF 2.0). Wystarczy nam sam numer REGON klienta, aby zaczytać jego dane i rodzaj prowadzonej działalności oraz zweryfikować historię szkodowości w bazie UFG.

W arkuszu stawiamy na kompleksową obsługę. Można w nim zarejestrować pytanie ofertowe, przeprowadzić kalkulację składki, wydrukować ofertę i umowę generalną, a na koniec wystawić polisę.

W najbliższym czasie do wystawiania polis flotowych włączymy również robota Optimus. Robot będzie obsługiwał zarówno agentów, jak i brokerów współpracujących z UNIQA.

Partnerzy będą musieli uzupełnić dane w tabeli Excel i przesłać plik na określony adres e-mail. Robot przejmie pozostałą część ich pracy. Optimus sam odszuka ofertę i pojazd, a następnie wystawi polisę i prześle jej wydruk w formacie PDF na wskazany zwrotny adres e-mail.

Krzysztof Niewiadomski
ekspert ds. oferty ubezpieczeniowej, Departament Rynku, UNIQA dla Biznesu, UNIQA