Doradcy CUK Ubezpieczenia po prostu lubią ubezpieczać

0
1211

Multiagencja CUK Ubezpieczenia ruszyła z nowym projektem o nazwie Lubię Ubezpieczać. Akcja ma na celu podkreślenie misji agenta ubezpieczeniowego i docenienie jego roli w życiu każdego człowieka. O idei i szczegółach Lubię Ubezpieczać opowiada Jacek Byliński, prezes CUK Ubezpieczenia.

Aleksandra E. Wysocka: – Jaka jest geneza akcji Lubię Ubezpieczać, czyli skąd wypłynęła potrzeba zrealizowania kampanii, która wspiera pracę i rozwój agentów?

Jacek Byliński: – W CUK Ubezpieczenia zdajemy sobie sprawę, jak wymagająca i ważna jest praca doradcy ubezpieczeniowego. Zależy nam, aby nasi agenci wykonywali codziennie obowiązki z zadowoleniem, odnosili sukcesy zawodowe i czerpali satysfakcjonujące korzyści finansowe.

Akcja Lubię Ubezpieczać to ukłon w stronę agentów i podziękowanie za ich ogromne zaangażowanie. Jednocześnie mogą być oni wzorem dla naszych przyszłych partnerów oraz inspiracją do rozpoczęcia współpracy z CUK Ubezpieczenia.

Współpracę z nami można nawiązać w dowolnej formie: placówki franczyzowej, punktu partnerskiego lub zupełnie niezależnego agenta. W każdej formule warto z nami działać, jednak szczególne wsparcie otrzymują placówki franczyzowe w ramach sieci CUK Ubezpieczenia. To model współpracy, dający największe efekty i pozwalający korzystać z ogólnopolskich kampanii reklamowych oraz pozycjonowania placówki.

Jaką wartość dla agentów multiagencji CUK Ubezpieczenia niesie ze sobą akcja Lubię Ubezpieczać?

– Przede wszystkim wybrani agenci CUK Ubezpieczenia mogą dołączyć do wąskiego grona Ambasadorów akcji Lubię Ubezpieczać. Tytuł Ambasadora to wyróżnienie najlepszych agentów. Nie poprzestajemy jednak na samej nomenklaturze. Ambasadorzy będą mieli szansę stać się rozpoznawalnymi w swojej branży ekspertami, ponieważ jako bohaterowie naszej kampanii udzielą wypowiedzi do mediów branżowych, staną się twarzami kampanii w social mediach i odegrają główną rolę na blogu internetowym akcji.

Dodatkowo, przygotowaliśmy dla nich szkolenia z budowania marki osobistej na Facebooku i LinkedInie oraz warsztaty z umiejętności miękkich przydatnych w pracy agenta. Swoje historie Ambasadorzy opowiedzą w podcaście, którego będzie można posłuchać w serwisie Spotify, a już teraz z ich sylwetkami można zapoznać się na stronie www.lubieubezpieczac.pl.

Ambasadorami akcji Lubię Ubezpieczać zostali wybrani agenci, którzy wyróżniają się satysfakcjonującymi wynikami, są zaangażowani i odnoszą sukcesy w branży ubezpieczeniowej. Co w takim razie decyduje o tym, czy agent sprawdzi się w swojej zawodowej roli?

– Branża ubezpieczeniowa dotyka najdelikatniejszych sfer życia. Mam na myśli życie, rodzinę, dom, majątek i ogólne poczucie bezpieczeństwa, które chcemy zapewnić naszym klientom.

Agent powinien przede wszystkim lubić ludzi i mieć w sobie wrodzoną empatię. Wiedza i narzędzia niezbędne do pracy to elementy, które CUK Ubezpieczenia zapewnia swoim doradcom. Niezależnie od tego, czy są oni na początku zawodowej drogi, czy wypełniają swoją misję już od wielu lat.

Jak w takim razie CUK Ubezpieczenia wspiera swoich agentów i franczyzobiorców?

– Aby być na bieżąco z aktualnymi wydarzeniami z branży, agenci biorą udział w regularnych szkoleniach online, które prowadzą specjaliści wiedzy produktowej lub przedstawiciele towarzystw ubezpieczeniowych.

Największym zainteresowaniem cieszy się tzw. Akademia Partnera. To roczny cykl szkoleń rozwijających kompetencje biznesowe, wspierające rozwój i prowadzenie własnej multiagencji. Podczas warsztatów agenci pracują z ekspertami i poznają techniki oraz narzędzia pracy z zakresu: rekrutacji, motywacji, zarządzania, marketingu, zagadnień księgowych i kadrowych, a także negocjacji biznesowych i savoir-vivre’u.

Z kolei nowi agenci CUK Ubezpieczenia biorą udział w szkoleniach początkowych, w czasie których mają szansę poznać ofertę multiagencji oraz rynek ubezpieczeń. Podczas serii spotkań na konkretnych przykładach opracowywane są scenariusze i możliwości ofertowania.

Agenci uczą się korzystania z autorskich systemów, które ułatwiają codzienną pracę. Jednym z nich jest WebCUK, który pozwala na obsługę klienta i dobranie polisy w jednym miejscu – z poziomu przeglądarki internetowej. Narzędzie w intuicyjny i szybki sposób porównuje oraz dobiera polisy bez logowania do portali towarzystw. Agent ma ułatwioną sprawę, nie tylko jeżeli chodzi o dobór polisy, ale i zarządzanie bazą klientów.  Nie musi pamiętać o końcu polisy,  dacie płatności  rat  czy poświęcać czas na tworzenie  raportów sprzedaży.  System dostarcza przydatnych  rozwiązań, dzięki którym agent może skoncentrować  się na ważnych kwestiach, takich jak budowanie długotrwałych relacji z klientem.

Dzięki WebCUK nawet w ciągu dwóch tygodni osoba, niezwiązana wcześniej ze światem ubezpieczeń, może stać się agentem i rozpocząć przygodę z ubezpieczeniami.

Jesteśmy, chciałoby się powiedzieć, po, ale wciąż w trakcie pandemii Covid-19. W wywiadzie na żywo, który odbył się w mediach społecznościowych „Gazety Ubezpieczeniowej”, opowiadał Pan, jak zmieniła się branża ubezpieczeniowa w czasie pandemii. Okazało się bowiem, że wiele działań przeniosło się do internetu. Projekt Lubię Ubezpieczać zakłada wsparcie promocyjne Ambasadorów i ich placówek w internecie. Czy uważa Pan, że działania online mogą wspierać sprzedaż ubezpieczeń?

– Zdecydowanie. Działania marketingowe w szeroko pojętym internecie znacząco wpływają na sprzedaż w placówkach CUK Ubezpieczenia. W przeciwnym razie nie oferowalibyśmy naszym Ambasadorom, ale również pozostałym agentom, wsparcia i promocji w tych kanałach. Świadczą o tym liczby.

Dzięki prowadzonym kampaniom leadowym na początku pandemii koronawirusa dostarczyliśmy o 36% więcej leadów do naszych sieci sprzedaży niż w poprzednim miesiącu. Dla naszych doradców to kolejni nowi klienci w bazie.

Dziś myślimy już jednak o przyszłości, bo daleko w przyszłość wybiega również projekt Lubię Ubezpieczać. Na co postawi multiagencja CUK w ciągu najbliższych dwóch lat?

– Przyszłość branży ubezpieczeniowej poniekąd została zdefiniowana przez wspomnianą już pandemię. Analizując dane z badania ankietowego „Ubezpieczenia w dobie koronawirusa”, widzimy, że pierwszą i najwyraźniej widoczną zmianą jest forma zakupu ubezpieczeń. Ponad 63% badanych w związku z koronawirusem wolałoby kupować zdalnie produkty ubezpieczeniowe. Najchętniej wybieraną formą zdalnego zawierania polis jest rozmowa z konsultantem i dopełnienie formalności poprzez stronę internetową.

Jako multiagencja CUK Ubezpieczenia od lat inwestujemy w rozwiązania, które pozwalają na zakup ubezpieczenia w sposób zdalny. Pandemia utwierdziła nas jedynie w przekonaniu, że powinniśmy dalej rozwijać się w tym kierunku.

Kolejne lata CUK Ubezpieczenia to krok w stronę nowych technologii i rozwój narzędzi, takich jak wspomniany wcześniej WebCUK czy autorska aplikacja SmartCUK, w której agenci przeprowadzają kalkulację składki, dokumentują zdjęcia do AC oraz rozliczają się z polis w formie elektronicznej. Wszystkie te usprawnienia mają za zadanie ułatwić pracę agenta i skrócić obsługę klienta.

Czy Ambasadorem akcji Lubię Ubezpieczać może zostać każdy agent?

– Do programu może się zgłosić każdy doradca współpracujący z CUK Ubezpieczania poprzez wewnętrzną platformę NaszCUK. Spośród zgłoszeń wybierzemy tych agentów, którzy mają największy potencjał, aby wspólnie z nami budować przyjazny świat ubezpieczeń i pokazywać, że w CUK Ubezpieczenia po prostu lubimy ubezpieczać.

Działania prowadzone w ramach akcji Lubię Ubezpieczać można śledzić na stronie www.lubieubezpieczac.pl