42. PZU ORLEN Maraton Warszawski w formule pandemicznej

0
589

W związku z licznymi ograniczeniami wymuszonymi przez epidemię Covid-19 tegoroczna, czterdziesta druga edycja PZU ORLEN Maratonu Warszawskiego, który odbędzie się 26 i 27 września, będzie miała wyjątkowy charakter. Najważniejsze zmiany w stosunku do poprzednich edycji to rozłożenie imprezy dwa dni imprezy, znaczące ograniczenie liczby uczestników, podział stawki biegaczy na cztery tury czy trasa usytuowana na 5-kilometrowej pętli.

Równie istotną zmianą jest pojawienie się dwóch sponsorów strategicznych imprezy – PZU i PKN ORLEN.

– W tych szczególnych czasach nadzwyczaj doceniamy partnerstwo naszych sponsorów. PZU, z którym wytyczamy wspólnie szlaki dla wszystkich entuzjastów biegania już ósmy rok z rzędu, stanowi dla nas siłę napędową także i w tych bezprecedensowych czasach, w których aspekt prewencyjny jest szczególnie istotny. Ale z równie wielką radością pragnę powitać nowego sponsora tytularnego, Polski Koncern Naftowy ORLEN, z którym po raz pierwszy będziemy wspólnie promować ideę biegania i sportu na najwyższym poziomie. Pomimo niesprzyjających okoliczności wierzę, że wspólnymi siłami będziemy kultywować tradycję niezłomności Maratonu Warszawskiego nie tylko w tym, ale i w kolejnych latach – powiedział dyrektor 42. PZU ORLEN Maratonu Warszawskiego Marek Tronina.

– PZU jako sponsor tytularny angażuje się w organizację biegu nieprzerwanie od ośmiu lat. W tym czasie wspólnie z Fundacją „Maraton Warszawski” udało się nam stworzyć jedną z najważniejszych imprez biegowych w Polsce, która cieszy się ogromną popularnością wśród biegaczy i kibiców. W tym roku, oprócz biegu ulicznego, zorganizowany będzie także bieg wirtualny. Mamy nadzieję, że dzięki temu w ostatni weekend września rozruszamy nie tylko Warszawę, ale i całą Polskę – powiedział Marcin Stefaniak, p.o. dyrektora Biura Komunikacji Korporacyjnej PZU.

– PKN ORLEN od lat aktywnie angażuje się w sponsoring sportowy. Wzmacniamy w ten sposób wizerunek firmy, budujemy relacje z naszymi klientami i związek z marką ORLEN. Równie istotne jest dla nas wspieranie działań mających na celu sportową edukację najmłodszych, a także promowanie aktywności fizycznej i zdrowego trybu życia. PZU ORLEN Maraton Warszawski to jedno z takich wydarzeń. Cieszymy się, że jesteśmy jego częścią – powiedział Grzegorz Bałkowiec, zastępca dyrektora Biura Marketingu Sportowego, Sponsoringu i Eventów PKN ORLEN.

42. PZU ORLEN Maraton Warszawski odbędzie się z zachowaniem najwyższych standardów sanitarnych.

– We współpracy z Komisją Medyczną powołaną przez Związek Organizatorów Sportu Masowego  i w zgodzie z wytycznymi Światowej Organizacji Zdrowia „przeformatowaliśmy” zawody na potrzeby świata pandemii. Zlikwidowaliśmy stacjonarne biuro zawodów, zawodnicy wystartują w czterech osobnych turach po 250 osób, a do strefy imprezy będą mogli wejść wyłącznie uczestnicy bieżącej tury oraz ograniczona do kilkudziesięciu osób obsługa. Woda i odżywki w punktach odżywczych, a także medale za ukończenie biegu będą samodzielnie pobierane przez biegaczy w zamkniętych opakowaniach. Na trasie biegu zabraknie też trybun oraz specjalnych stref kibicowania – wylicza Marek Tronina.

Zapisy na tegoroczny bieg stacjonarny, w którym ze względów bezpieczeństwa wystartuje ograniczona liczba 1000 biegaczy, zostały już zamknięte. Areną główną stacjonarnego 42. PZU ORLEN Maratonu Warszawskiego będzie Plac Teatralny. To tam zlokalizowane zostaną start i meta, zaś 5-kilometrowa pętla przebiegać będzie najbardziej reprezentacyjną częścią Warszawy – Traktem Królewskim, ulicami Miodową i Bonifraterską oraz przez Plac Zwycięstwa i Plac Krasińskich. 

Dla tych, dla których zabrakło miejsca na liście startowej, przygotowana została możliwość udziału w biegu wirtualnym. Będzie on również doskonałą okazją do sprawdzenia swoich sił dla mniej doświadczonych biegaczy, ponieważ do wyboru, oprócz dystansu maratońskiego, będzie także półmaraton oraz trasy o długości 10 i 5 kilometrów. Jak co roku bardzo ważnym elementem biegu będzie akcja #BiegamDobrze. W jej ramach biegacze tworzą wirtualne zbiórki, na których zbierają pieniądze na wybrany cel, zasilając jedną z dostępnych organizacji charytatywnych. Tylko podczas poprzedniej edycji w ramach tej inicjatywy zebrano 1,5 mln zł.

(AM, źródło: PZU)