AXA Partners chce nadal prowadzić biznes w Polsce

0
1127

W czerwcu 2022 roku minie 28 lat, od kiedy AXA Partners pojawiła się w Polsce. Spółka zamierza dalej rozwijać się na rynku ubezpieczeniowym nad Wisłą.

– Naszą receptą na sukces jest przede wszystkim strategia błyskawicznego dostosowywania się do zmian oraz bardzo zintegrowany, zmotywowany oraz stabilny zespół pracowników – mówi Łukasz Hajkowski, dyrektor sprzedaży, country manager w Polsce oraz członek zarządu AXA Partners CEE. – Pojawiające się od jakiegoś czasu plotki o naszym wyjściu z polskiego rynku są nieprawdziwe – podkreśla.

W 2021 roku AXA Partners CEE osiągnęła ponad 1 mld zł przypisu, głównie dzięki oddziałom w Czechach i w Polsce. Strategia sprzedaży firmy bazuje na dystrybucji głównie poprzez kanał B2B.

– Na przestrzeni lat wypracowaliśmy wiele modeli biznesowych, które wdrażamy z naszymi partnerami, którzy często nie są klasycznymi dystrybutorami ubezpieczeń. Wielu z nich uzupełnia swoją ofertę podstawową naszymi wspólnie wypracowanymi ubezpieczeniami. Jesteśmy prekursorem na rynku CEE w tego typu podejściu do biznesu. Naszymi partnerami są liderzy swoich segmentów w sześciu kluczowych branżach: turystycznej, bankowości/ubezpieczeń, zdrowia, sprzedaży detalicznej, w tym e-commerce, telekomunikacji oraz w segmencie porównywarek internetowych – mówi Łukasz Hajkowski.

Strategia sprzedażowa AXA Partners zakłada przede wszystkim dynamiczny rozwój nowego biznesu. Obejmuje on zarówno nowych partnerów biznesowych, jak i nowe produkty oferowane we współpracy z obecnymi partnerami. Łukasz Hajkowski zapowiada, że w najbliższych latach AXA Partners będzie również budować nowe kanały dystrybucji, m.in. zamierza nawiązać współpracę z multiagencjami. – Naszym zdaniem tkwi tu wielki potencjał sprzedażowy i promocyjny dla naszych produktów – uważa menadżer.

Łukasz Hajkowski zaznacza, że pandemia była okresem bardzo dużej mobilizacji i wytężonych działań we wszystkich obszarach działalności AXA Partners w Polsce. – Naszym głównym celem było wsparcie partnerów biznesowych i klientów oraz próba złagodzenia skutków pandemii. Jako jedna z pierwszych firm ubezpieczeniowych w Polsce AXA Partners zareagowała na nowe potrzeby klientów i np. rozszerzyła zakres ochrony w produktach turystycznych i medycznych o ryzyka związane z zachorowaniem na Covid-19. Mogę śmiało stwierdzić, że okres pandemii – pomimo obiektywnych trudności – pozwolił wypracować nam rozwiązania, które przełożyły się na dynamiczny rozwój biznesu, co w efekcie przyniosło nam duże zyski oraz znaczący wzrost świadomości ubezpieczeniowej wśród klientów. Można powiedzieć, że pandemia dała nam pozytywnego biznesowego kopa – wylicza.

Łukasz Hajkowski zwraca uwagę, że AXA Partners od dawna rozwija biznes w oparciu o nowoczesne technologie i innowacyjne systemy. Część jest przekazywana przez oddziały firmy z całego świata, a część jest wdrażana w oparciu o lokalne, polskie pomysły. W ramach rozwoju biznesu AXA Partners inwestuje obecnie w startupy działające w obszarze turystyki oraz zdrowia.

– AXA Partners to spółka, która rozwija dalej swoją działalność w Polsce i w Europie Środkowo-Wschodniej jako niezależny podmiot, pomimo znanej rynkowi transakcji przejęcia pozostałych spółek z grupy AXA w Polsce, w Czechach i na Słowacji. I nie zamierzamy przestawać się rozwijać – podsumowuje Łukasz Hajkowski.

(AM, źródło: AXA Partners)