Wykorzystanie danych i zarządzanie informacją wspierają marketing

0
1029

Marketing w sektorze ubezpieczeniowym stawia coraz większe wymagania. Rynkowe nisze zostają zapełnione nowymi produktami, a wzrastająca rywalizacja w obszarze jakości, dostępności oraz cen zmusza do poszukiwania innowacyjnych rozwiązań.

Znany branżowy slogan „wyróżnij się albo zgiń” jak nigdy wcześniej zyskał na aktualności.

Powszechne przekonanie o oldschoolowym marketingu w sektorze ubezpieczeń to mit. Zaawansowane rozwiązania technologiczne i marketingowe bardzo szybko przenikają do branży. Co więcej, również tutaj powstają ciekawe innowacje.

Warto przypomnieć, że to właśnie CUK stworzył pierwszą w Polsce porównywarkę ofert, która na stałe zmieniła rynek ubezpieczeń. Organizacja na bieżąco wdraża kolejne rozwiązania zgodne z zachowaniem klientów – mówi Marcin Dyliński, dyrektor Departamentu Marketingu i E-Commerce w CUK Ubezpieczenia.

Marcin Dyliński

Informacja to waluta XXI wieku

Dobrze przygotowane działania powinny być poprzedzone rozpoznaniem rynkowym i wymagają uważnej koncentracji na potrzebach klienta. Tyle w teorii. Rzeczywistość w branży ubezpieczeń jest o wiele bardziej zaawansowana. Doświadczenie pokazuje, że to klienci dostarczają najwięcej informacji o sobie.

CUK rocznie ubezpiecza setki tysięcy osób i od wielu lat wdraża nowoczesne rozwiązania pozwalające na agregację i sprawne zarządzanie informacją. Działanie zgodne z metodą Data Driven Marketing jest kluczowym rozwiązaniem w przypadku pracy na setkach tysięcy danych. Dzięki temu marketerzy mogą przygotować m.in. celny komunikat.

Przez ponad 20 lat obecności na rynku zbudowaliśmy potężne bazy danych i nauczyliśmy się odpowiednio grupować oraz eksplorować informacje. Bezcenne są również obserwacje naszych partnerów w terenie i globalne wnioski implementowane lokalnie, które budują przewagę konkurencyjną naszych punktów sprzedaży w świeci digital oraz rzeczywistym. Wypracowane w ten sposób rozwiązania pozwalają nam zbliżyć się do klienta i być tam, gdzie faktycznie nas oczekuje – dodaje Marcin Dyliński.

Klienci i doradcy mogą liczyć na OmniCUK

Dostępność ofert i wyszkoleni doradcy zdecydowanie wspierają sprzedaż. Jednak multiagencja poszła krok dalej i stworzyła ekosystem OmniCUK, który stawia klienta w centrum możliwości komunikacyjnych.

Wypracowane rozwiązanie pozwala od momentu nawiązania kontaktu przeprowadzić klientów przez proces sprzedaży, wznowienia i podpowiedzi produktowych z dowolnego kanału. Informacje o podjętych działaniach są rejestrowane w centralnym systemie, dzięki czemu aktualne dane są dostępne w każdym z kanałów komunikacji.  

OmniCUK integruje wiele procesów, ale także ułatwia pracę doradcom. Proszę sobie wyobrazić, że o kupionej rok temu polisie w placówce przypomni aplikacja albo opowie ze szczegółami doradca w punkcie sprzedaży lub conctact center. Bez względu na migrację klienta między kanałami komunikacji i często skomplikowanymi ścieżkami to doradca, u którego pierwotnie klient dokonał zakupu, otrzymuje prowizje od sprzedaży.

W CUK dużo pracujemy nad właściwym zrozumieniem decyzji zakupowych klienta i jednocześnie dostosowujemy się do zmian, które zachodzą na rynku, dlatego też postawiliśmy na dalszy rozwój omnikanałowej organizacji i wdrożenie OmniCUK – podsumowuje Marcin Dyliński.

Ekspercka wiedza buduje zaufanie do marki

Rozwiązania technologiczne ułatwiają pracę, ale to zaufanie do marki i wiedza doradców determinują zakup.

Multiagencja wypracowała kompleksowy system szkolenia pozwalający na przygotowanie agenta do pracy w dwa tygodnie. Partnerzy CUK mają do dyspozycji Dział Wsparcia Sprzedaży, który jest w stanie udzielić informacji sprzedażowej w mniej niż minutę. Jednak ekspozycja eksperckiej wiedzy CUK odbywa się także w innych kanałach komunikacji.

Mamy świadomość, że zaufanie do marki buduje się na wielu płaszczyznach. W gąszczu ofert i podmiotów jest to sporym wyzwaniem komunikacyjnym. Jednym z kluczowych elementów naszych działań w CUK jest dzielenie się wiedzą i kreowanie przyjaznego świata ubezpieczeń. Z tego powodu stworzyliśmy projekt CUKexpert, czyli cykl krótkich filmików na YouTube, w których odpowiadamy na najczęściej zadawane przez klientów pytania w zakresie ubezpieczeń – mówi Paula Rabel, kierowniczka ds. komunikacji i PR w CUK Ubezpieczenia.

Paula Rabel