Prowadzenie profilu agenta ubezpieczeniowego w social mediach to wymagające zajęcie. Należy stale myśleć o nowych treściach, które będą interesujące i angażujące dla odbiorców, a jednocześnie pozostawać w zgodzie z wytycznymi dotyczącymi tego, co jest, a co nie jest dopuszczalne do publikowania jako agent ubezpieczeniowy.
Jak zatem powinny wyglądać takie posty? Nie ma jednej odpowiedzi na to pytanie, ponieważ mogą się one bardzo różnić pod względem stylu i treści.
Skuteczne posty
Niektóre wskazówki dotyczące tworzenia skutecznych postów obejmują: używanie mocnych elementów wizualnych (np. zdjęć, infografik, filmów), pisanie chwytliwych i przyciągających uwagę nagłówków oraz utrzymywanie tekstów w miarę krótkich i rzeczowych.
Ciekawe informacje możemy wyciągnąć z raportu Facebooka dotyczącego aktywności na ich platformie w IV kw. 2021 r. Z raportu wynika m.in., że wideo nie jest tym, co decyduje o sukcesie na Facebooku, ponieważ 50% statusów oglądanych przez użytkowników portalu to statusy tekstowe bez linku ani obrazka! Tylko tekst. A posty z linkami stanowiły 14% wszystkich statusów oglądanych w IV kw. 2021.
Wynika z tego, że użytkownicy niechętnie opuszczają platformę – wolą, gdy wszystko mogą znaleźć w tym miejscu, a jeszcze lepiej, gdy będzie to zabawne.
Inspiruj się
Istnieje nieskończenie wiele możliwości pozyskiwania postów w mediach społecznościowych, ale żebyś nie tracił czasu na przeszukiwanie gigabajtów danych, przygotowałem dziesięć inspiracji, skąd takie treści możesz wziąć.
Pytania od klientów. Jest to świetny punkt wyjścia do tworzenia treści, które będą zarówno pouczające, jak i wartościowe dla odbiorców. Bo skoro pytała o to jedna osoba, to istnieje prawdopodobieństwo, że inne również mogą nie znać odpowiedzi. Przypomnij sobie, o co pytali cię w ostatnim czasie klienci? To są tematy, od których powinieneś zacząć.
Historie klientów. Masz zadowolonych klientów? Możesz wykorzystać ich historie, aby pokazać, jak twoje doradztwo i oferowane ubezpieczenia pozytywnie wpływają na życie ludzi. Nic nie działa na wyobraźnię lepiej niż prawdziwe historie prawdziwych osób. Jeśli masz zadowolonych klientów, nie wahaj się poprosić ich o napisanie recenzji lub podzielenie się swoją historią w mediach społecznościowych!
Podpatrz, jak robią to inni. Nie mówię o kopiowaniu konkurencji. Mam na myśli inspirowanie się firmami z innych branż. Jeśli coś działa w jednym miejscu, to jest szansa, że zadziała również u ciebie. Możesz także przyjrzeć się temu, co jest popularne na innych platformach społecznościowych, i spróbować to naśladować. Postaraj się być kreatywny i dobrze się przy tym bawić. Przypomnij sobie, co ostatnio wzbudziło twoje zainteresowanie, i spróbuj przełożyć to na swoje podwórko.
Generator pomysłów na treści. To świetny sposób na zdobycie pomysłów, zwłaszcza jeśli masz trudności z ich samodzielnym wymyślaniem. Podajesz słowa kluczowe, np. ubezpieczenie na życie, a automat przedstawi kilkadziesiąt propozycji na posty w tym temacie. Pamiętaj, że to nadal automat i nie wszystko zaadaptujesz w swojej firmie, ale kilka perełek na pewno znajdziesz. Najpopularniejszymi automatami są: Answer The Public, Blog Topic Generator od Hubspota czy Content Idea Generator.
Gotowy Planer Postów. To narzędzie, które zdejmuje z agentów ciężar związany z wymyślaniem wpisów w mediach społecznościowych. Narzędzie to zapewnia bibliotekę 365 postów wraz z opisami, które można łatwo dostosować do indywidualnych potrzeb każdego agenta. Więcej o planerze piszę w cotygodniowym newsletterze dla agentów ubezpieczeniowych – www.insurketing.pl.
Podsumowanie
Przedstawione wyżej pomysły to nie wszystko, co można wykorzystać. Kluczem jest znalezienie tego, co najlepiej pasuje do ciebie i twojej marki agenta ubezpieczeniowego. Ale pamiętaj – niezależnie od tego, co robisz, upewnij się, że twoje posty w mediach społecznościowych są angażujące, wywołujące emocje, a co najważniejsze – są spójne.
Mateusz Bukowski
twórca insurketing newslettera dla zapracowanych agentów ubezpieczeniowych