Według badań Ipsos zleconych przez Mondial Assistance ponad 80% ankietowanych oczekuje od ubezpieczycieli nie tylko odszkodowania, ale też organizacji pomocy i zapewnienia usług dodatkowych. Wyjście naprzeciw tym oczekiwaniom daje bezgotówkowa likwidacja szkody, zapewniająca zarówno sprawną organizację remontu, jak i pokrycie jego kosztów.
Z badania „Rynek usług assistance widziany oczami klientów” przeprowadzonego przez Ipsos Polska na zlecenie Mondial Assistance wynika, że z usług pomocowych korzysta obecnie blisko 20% respondentów. To o 2 pkt. proc. więcej niż w poprzednim sondażu. 83% badanych zamiast wypłaty odszkodowania oczekuje od ubezpieczycieli organizacji pomocy i usług dodatkowych, które zagwarantują faktyczną likwidację szkody. W ubezpieczeniach komunikacyjnych taka oferta jest już standardem. Także w przypadku ubezpieczeń nieruchomości możliwość bezgotówkowej likwidacji staje się coraz bardziej pożądana, a organizacji remontu oraz pokrycia jego kosztów spodziewa się już połowa ankietowanych.
– W przypadku likwidacji szkody poszkodowani mają możliwość wypłaty odszkodowania „do ręki” lub wyboru formy bezgotówkowej. Z uwagi na wygodę i kompleksowość podejścia drugi wariant cieszy się coraz większą popularnością. W jego ramach nasi klienci mogą liczyć jednakowo na oględziny miejsca zdarzenia, wycenę zniszczeń, ale przede wszystkim organizację specjalistów, zakup materiałów budowlanych, przeprowadzenie remontu oraz pełne pokrycie jego kosztów – mówi Agnieszka Nurska-Kaczor z Mondial Assistance.
Ekspertka zwraca uwagę, że tym, co wyróżnia bezgotówkowy wariant likwidacji, jest brak troski o wszystkie kwestie związane z finansowaniem i przeprowadzeniem remontu.
– Skorzystanie z bezgotówkowej likwidacji szkody pozwoli uniknąć wielu problemów. Nie tylko organizacyjnych, ale także obaw inflacyjnych, czy wypłacone np. kilka miesięcy temu odszkodowanie wystarczy na zakup materiałów budowlanych i opłacenie wykonawców. Przeniesienie na asystora wszystkich obowiązków oznacza ponadto brak konieczności angażowania się w trudne kwestie logistyczno-techniczne. Daje też gwarancję, że prace zostaną wykonane solidnie i terminowo – podkreśla Agnieszka Nurska-Kaczor.
Szybka ścieżka remontu
– Niedawno procedowaliśmy likwidację szkody wywołanej przez pożar w domu jednorodzinnym na terenie Warszawy. Jej wartość opiewała na kwotę 40 tys. zł. Czas od zgody na rozpoczęcie prac remontowych do faktycznego wejścia na budowę specjalistycznej ekipy wyniósł pięć dni. Niespełna dwa tygodnie trwały prace remontowe, po których poszkodowani mogli ponownie zamieszkać i w pełni użytkować swoją nieruchomość. Konieczne rozliczenie z ubezpieczycielem nastąpiło w terminie kolejnych dwóch dni – podsumowuje Agnieszka Nurska-Kaczor.
(AM, źródło: Brandscope)