Na pytania o ubezpieczenia zdrowotne odpowiadają Małgorzata Półjanowicz, Head of B2B w Europa Ubezpieczenia, i Ewelina Churzępa, Senior Relationship Manager.
Aleksandra E. Wysocka: – Temat zdrowia to temat atrakcyjny biznesowo dla ubezpieczycieli, ale nie spodziewałam się, że zainteresuje się nim również Europa Ubezpieczenia. Skąd pomysł na współpracę z Lavenem, który oferuje ubezpieczenia komplementarne?
Ewelina Churzępa: – Może nie kojarzymy się z ofertą zdrowotną, ale niewątpliwie kojarzymy się z nowymi technologiami i innowacjami. Stąd nasz wybór padł na insurtech, który opiera swój koncept na dostępie do najnowszych technologii medycznych. W firmie odpowiadam za produkty zdrowotne i dostrzegam w nich ogromną wartość dla klientów.
Model, który zaproponował Laven, opiera się na świadczeniach rzeczowych. Nie wypłacamy więc dużej sumy pieniędzy, z którą większość z nas w razie poważnego zachorowania nie ma pojęcia, co zrobić, ale realizujemy konkretne świadczenia, takie jak najnowocześniejsze metody leczenia nierefundowane przez NFZ. Celem jest to, żeby klient mógł jak najszybciej wyzdrowieć. Warto dodać, że z drugiej opinii medycznej, którą mamy w zakresie, mogą skorzystać również członkowie rodziny osoby ubezpieczonej!
Małgorzata Półjanowicz: – Niestety nie znam nikogo, kto wśród członków rodziny czy znajomych nie zetknąłby się ani razu z poważną chorobą. Nagminnie natrafiamy też na dramatyczne zbiórki finansowe, które mają pomóc zgromadzić środki na ratowanie życia. Jako branża możemy przyczynić się do tego, aby minimalizować konieczność korzystania z takich rozwiązań.
Przy poważnych zachorowaniach największym wyzwaniem bywają nie tylko środki, ale też czas. Każde opóźnienie w rozpoczęciu terapii może mieć poważne skutki.
E.C.: – Z wykształcenia jestem nie tylko ekonomistką, ale również logopedą, specjalizuję się m.in. w terapii pacjentów po udarach, nie raz byłam świadkiem walki z czasem. Bardzo dobrze rozumiem, jak ważny jest powrót do normalnego funkcjonowania.
Cieszy mnie, że Laven jest otwarty na rozszerzanie listy terapii objętych ochroną oraz na konstruowanie produktów dopasowanych do specyfiki danej grupy ubezpieczonych.
Europa Ubezpieczenia współpracuje z wieloma firmami w modelu B2B oraz B2B2C – praktycznie każdy z naszych programów jest skrojony na miarę konkretnej grupy odbiorców. Produkt, który tworzymy z Lavenem, daje możliwość elastycznego rozbudowywania go o kolejne elementy związane z leczeniem i poprawą dobrostanu pacjenta.
W jaki sposób planujecie rozwijać ofertę zdrowotną?
E.C.: – Nie będę jeszcze zdradzać szczegółów, ale myślimy m.in. o diagnostyce oraz o programach wsparcia mentalnego. Szczególnie w tym drugim temacie dostrzegamy istotną lukę na rynku, tymczasem zapotrzebowanie na wsparcie psychologiczne oraz psychiatryczne wzrosło ogromnie w ostatnim czasie i przestaje to być tematem tabu również w miejscu pracy.
Przejdźmy do Waszych planów związanych z dystrybucją oferty zdrowotnej.
E.C.: – Myślimy z jednej strony o B2B2C, czyli celowanej ofercie dla grup klientów naszych obecnych partnerów biznesowych, a z drugiej strony interesuje nas model B2B, czyli tworzenie oferty benefitowej. Zapraszamy do współpracy brokerów ubezpieczeniowych. Proponujemy innowacyjne i ciekawe rozwiązania.
M.P.: – Rynek benefitów jest mocno przeładowany rozwiązaniami, których wartość dla pracownika bywa dyskusyjna. To dobry moment na krytyczne przyjrzenie się temu, co jest miłą atrakcją, a co realnym wsparciem.
Nad czym jeszcze pracujecie?
M.P.: – Cały czas umacniamy się na rynku instytucji finansowych w obszarze bancassurance, na którym z powodzeniem działamy od lat. Poza tym uważnie przyglądamy się różnym obszarom życia naszych obecnych i potencjalnych klientów, reagujemy na nowe trendy społeczne i konsumenckie.
Szczególnie bliskie są nam kwestie związane z nowymi technologiami, chcemy rozszerzać wachlarz ochrony ubezpieczeniowej o inne ważne obszary życia. Już niedługo zaoferujemy ubezpieczenia dla zwierzaków domowych, ale to temat na kolejne spotkanie!
Dziękuję za rozmowę.
Aleksandra E. Wysocka