Deszcz nagród dla spółek Grupy PZU

0
618

Ubiegły tydzień przyniósł szereg wyróżnień spółkom największego polskiego ubezpieczyciela. PZU drugi rok z rzędu zdobył nagrody w międzynarodowym konkursie International Customer Experience Awards, tym razem w kategoriach „Zespół CX roku – B2C” (srebro) i „Najlepsza innowacja CX – przedsiębiorstwa pow. 5000 pracowników” (brąz). Zakład został też wyróżniony tytułem „Lider programów prewencyjnych” w plebiscycie „Fleet Leader 2022”. Natomiast LINK4 został laureatem konkursu „Pracodawca Godny Zaufania”.

– Jestem niezwykle dumna, że po raz kolejny PZU zdobywa nagrody w konkursie ICXA. To dla mnie bardzo ważne, że konkurując z globalnymi firmami, nasza praca została wyróżniona i doceniona. Pomaga nam to utwierdzić się w przekonaniu, że dokonujemy słusznych wyborów w zakresie projektowania i zarządzania doświadczeniami klienta. Obszar Customer Experience, którym mam przyjemność zarządzać, jest mi szczególnie bliski. Tym bardziej cieszę się, że Biuro Zarządzania Doświadczeniami Klientów i nasze działania CX zostały wyróżnione w konkursie. PZU konsekwentnie w swojej strategii stawia na integrację wszystkich obszarów działalności wokół klienta, a tworzenie dobrych doświadczeń jest jednym z priorytetów. Jestem przekonana, że to, co robimy, w połączeniu z naszą otwartością do wymiany doświadczeń oraz chęcią dzielenia się wiedzą – w tym miejscu mogę przypomnieć o wydanym niedawno przez PZU „Raporcie Customer Experience – z klientem na dobre i złe” – wyznaczają standardy tego, w jakim kierunku powinny iść wysiłki innych firm. Z pewnością przyniesie to korzyść nie tylko firmom, ale i klientom – skomentowała prezes PZU Życie, Aleksandra Agatowska.

Pierwsza z przyznanych nagród stanowi wyraz uznania i docenienia zaangażowania i wieloletniej pracy całego Biura Zarządzania Doświadczeniami Klientów, jakie powstało w PZU. Jury zwróciło uwagę na całokształt działań w wielu wymiarach: organizowane aktywności, wpływ na biznes, rozwój inicjatyw proklienckich, budowanie klientocentrycznej kultury i strategię działań.

– Biuro Zarządzania Doświadczeniami Klientów w 2016 roku zmieniło swój charakter i skupiło się na tworzeniu holistycznych doświadczeń klientów Grupy PZU. Koncentrujmy się na klientach, a inwestycje w tworzenie dobrych doświadczeń są dla nas priorytetowe. Nieustannie śledzimy potrzeby i oczekiwania, opracowujemy mapy podroży klienta, wsłuchujemy się w jego głos, przeprowadzamy badania, a co najważniejsze wyciągamy wnioski i konsekwentnie wprowadzamy usprawnienia. Tworzymy kulturę klientocentyczną i rozwijamy kompetencje wszystkich  pracowników w obszarze Customer Experience, bo wiemy, że nie ma dobrego CX bez równie dobrego Employee Experience. Podczas finału konkursu opowiedzieliśmy, w jaki sposób zmieniamy się dla klientów, jak zarządzamy naszymi działaniami, a przede wszystkim o licznych usprawnieniach, jakie wprowadziliśmy w PZU i wdrożonych proklienckich inicjatywach. Bardzo mnie cieszy, że wysiłek całego zespołu, którym zarządzam,  został doceniony w tak prestiżowym konkursie, jakim jest ICXA’22, szczególnie, że rozwiązania pokazane przez naszych konkurentów były również niezwykle interesujące. To sukces wszystkich pracowników Biura Zarządzania Doświadczeniami Klientów – powiedział Mirosław Mikłos, dyrektor Biura Zarządzania Doświadczeniami Klientów PZU.

W kategorii „Najlepsza innowacja CX” jurorzy docenili system Asystent AI wspierający likwidację szkód komunikacyjnych. Umożliwia on sprawne i precyzyjne wykonanie zdjęć pojazdu i jego uszkodzeń, ich automatyczne przesłanie i wygenerowanie wyceny uszkodzonego pojazdu nawet w kilka minut. Szybka i dokładna wycena możliwa jest dzięki zastosowaniu algorytmów sztucznej inteligencji.

Nominację do finału otrzymało również zgłoszenie PZU w kategorii „Najlepsze Customer Experience  w czasie kryzysu”. Uznanie zdobyły aktywne działania Grupy PZU na rzecz pomocy obywatelom zaatakowanego sąsiada, a także pracownikom PZU Ukraina.

ICXA jest wydarzeniem, w którym firmy i instytucje z całego świata konkurują o najwyższe wyróżnienia w zakresie projektowania i kształtowania doświadczeń klientów oraz zarządzania relacjami z nimi. Zgłoszenia oceniane są przez niezależne grono ekspertów i obserwowane przez wysoko wykwalifikowanych specjalistów CX. Do tegorocznej edycji napłynęło 240 zgłoszeń z 42 krajów.

PZU liderem programów prewencyjnych

W ubiegłym tygodniu redakcja magazynu „Fleet” przyznała wyróżnienia Fleet Leader 2022 podczas Konferencji Fleet Market Week Online. W kategorii „Lider programów prewencyjnych” zwyciężył PZU.

Ubezpieczyciel został nagrodzony za system PZU iFlota, pierwszy na rynku prewencyjny program wspierający fleet managerów w zarządzaniu flotą i ubezpieczeniami. Wyróżnienie odebrał Konrad Owsiński, dyrektor ds. Underwiritingu Ubezpieczeń Komunikacyjnych PZU SA.

Fleet Leader to wyróżnienia przyznawane od 14 lat przez Magazyn Fleet osobom oraz firmom z branży flotowej i motoryzacyjnej za wyjątkowe osiągnięcia. Kapituła Fleet, wskazując liderów rynku, docenia ich przedsiębiorczość, innowacyjność, przywództwo czy wymierne sukcesy zawodowe.

LINK4 Pracodawcą Godnym Zaufania

Natomiast LINK4 został laureatem Konkursu „Pracodawca Godny Zaufania”. Wyróżnienie przyznano w kategorii „Rozwój i cyfryzacja”. Ubezpieczyciela doceniono za wdrażanie nowoczesnych technologii, które nie tylko poprawiają jakość świadczonych usług, ale również wspierają rozwój pracowników i zapewniają wyższy komfort pracy.

Celem inicjatywy „Pracodawca Godny Zaufania” jest nagradzanie i promowanie firm, które realizują innowacyjne projekty z zakresu polityki pracowniczej. Rozstrzygnięcie dwunastej już edycji konkursu odbyło się 28 listopada podczas uroczystej gali w Warszawie. Wyróżnienia wręczono w sześciu kategoriach, dodatkowo przyznano dwie nagrody dziennikarskie oraz trzy nagrody specjalne. LINK4 został uhonorowany w kategorii „Rozwój i cyfryzacja”. Nagrodę w imieniu ubezpieczyciela odebrała Katarzyna Wojdyła, członkini zarządu odpowiedzialna za produkt, taryfikację oraz zarządzanie danymi, w tym wdrażanie rozwiązań opartych na zaawansowanej analityce.

– To bardzo ważne dla nas wyróżnienie i jest mi niezmiernie miło, że zostaliśmy nim uhonorowani. Wpisuje się ono w nasze wieloletnie działania i konsekwentnie realizowaną strategię. To właśnie nowoczesne technologie i narzędzia są motorem, który napędza naszą firmę. Dzięki temu podnosimy jakość i komfort pracy, co w oczywisty sposób przekłada się na zadowolenie naszych klientów – podkreśliła  Katarzyna Wojdyła. – Cyfryzacja w praktyce skraca procedury, pomaga lepiej i bardziej efektywnie organizować pracę. Sięgamy także po rozwiązania, które uwzględniają rozwój zawodowy pracowników i pozwalają lepiej wykorzystać ich potencjał – dodała.

Kapituła konkursu doceniła wdrożenie programu transformacji firmy w Data Driven Company, czego przykładem jest m.in. autorska inicjatywa LINK4 Akademia Analityka. To innowacyjny program rozwojowy, którego ideą jest identyfikowanie i rozwijanie talentów analitycznych w firmie. Uczestnicy biorą udział w wewnętrznych szkoleniach na trzech poziomach zaawansowania i pracują nad projektami usprawniającymi prace w ich obszarach biznesowych.

– Firma to nie tylko technologie, które usprawniają wszystkie procesy. To przede wszystkim ludzie. Oni są największym jej skarbem. Dlatego cieszą nas wszystkie wyróżnienia, które doceniają nasz wysiłek, jako organizacji, która troszczy się o przyjazne środowisko pracy. Elastyczność działania, wrażliwość na potrzeby pracownika i transparentna komunikacja to filary zaangażowania, które są kluczowe w naszym zespole – podkreśla Marlena Piekut, dyrektor Pionu HR i Relacji z Klientem LINK4.

(AM, źródło: PZU, Link4)