Allianz Partners zauważa wzrost świadomości w zakresie ubezpieczeń turystycznych

0
551

Podróżujący oczekują większej elastyczności na post-pandemicznym rynku turystyki i ubezpieczeń, ponieważ są wyczuleni na więcej potencjalnych problemów. Jest to jeden z głównym trendów związanych z podróżami i wypoczynkiem zidentyfikowanych w najnowszym raporcie Allianz Partners zatytułowanym „States of Mind Travel Report”, przedstawiającym obecny stan i przyszłość branży turystycznej.

Dane Allianz Partners potwierdzają wzrost zainteresowania ubezpieczeniami turystycznymi na pięciu głównych rynkach europejskich (Belgia, Francja, Niemcy, Włochy i Wielka Brytania). Liczba osób gotowych objąć ochroną swoją podróż zagraniczną wzrosła z 21% w 2019 r. do 55% w 2022 r. Trend ten widoczny jest również w wyjazdach krajowych – z 12% do 26%. Allianz Partners odnotował również najwyższy w historii poziom roszczeń po wyjeździe.

Najważniejsze trendy zidentyfikowane w badaniu: 

  1. „Work-from-anywhere” przechodzi do głównego nurtu. Wzrost popularności pracy zdalnej i hybrydowej pozwala łączyć biznes z wypoczynkiem, co prowadzi do wzrostu liczby wyjazdów określanych mianem Bleisure (ang. business + leisure). W raporcie podkreślono również, co pomoże branży turystycznej spełnić nowe wymagania klientów: uaktualnienie przepisów, rozwiązanie kwestii rezydencji podatkowej oraz dalsze inwestycje w popularne destynacje.
  2. W związku z tym, że praca hybrydowa na stałe wpisała się w modele zatrudnienia, coraz więcej podróżnych spodziewa się możliwości wykonywania swoich obowiązków z zagranicy lub spoza miejsca zamieszkania. Badania Allianz Partners Customer Lab pokazują, że 28% osób w wieku od 18 do 25 lat planuje częściej pracować za granicą lub z domu rodzinnego.
  3. Elastyczność jest najważniejsza: 58% młodszych rodzin preferuje elastyczne rezerwacje podróży, aby w razie komplikacji poradzić sobie z nieprzewidzianymi okolicznościami. Kończący się rok charakteryzował się zwiększoną liczbą większych i wielopokoleniowych grup rodzinnych, napędzając w ten sposób znaczące zmiany w branży. Hotele i ośrodki wypoczynkowe muszą zaspokoić bardziej zróżnicowane potrzeby klientów.
  4. 41% konsumentów jest świadomych wpływu podróży na środowisko, jednak zrównoważony rozwój pozostaje stosunkowo niewielkim czynnikiem w procesie podejmowania decyzji związanych z wyjazdami.

Zamiłowanie ludzi do podróżowania było w tym roku dobrze widoczne – również, gdy patrzyło się na lotniska i wypełnione kurorty. Jednakże pandemia wywarła istotny wpływ na potrzeby i oczekiwania podróżnych. Obecnie branża ubezpieczeniowa świadczy usługi dla bardziej wymagającego i lepiej poinformowanego konsumenta, który ma większą świadomość tego, jak wygląda dobra usługa i co może pójść źle. W związku z tym na branży turystycznej spoczywa dużo większa presja, aby dostarczać elastyczne usługi oraz rozwiązania, które obejmą wszystkie ewentualności spoza centralnej części oferty – komentuje Joe Mason, dyrektor marketingu ds. podróży Allianz Partners.

– Branża turystyczna wykazała się niesamowitą odpornością w ciągu ostatnich trzech lat. Podczas gdy hotelarstwo i turystyka zmiany w swoich modelach operacyjnych mają już za sobą, to teraz należy to powtórzyć w innych częściach ekosystemu. Miejsca z atrakcjami, muzea i organizacja wydarzeń to tylko część obszarów, które muszą zacząć oferować więcej opcji podróżnym, jeśli chcą ograniczyć ryzyko rozczarowania klientów lub strat finansowych w przypadku wystąpienia zakłóceń. Jeśli różne części branży będą współpracowały, tym bardziej skorzystają na tym wszyscy zainteresowani – dodaje Luís Araújo, przewodniczący Europejskiej Komisji Turystyki.

(AM, źródło: Allianz Partners)