Brandscope: 5,5 tys. publikacji dla branży ubezpieczeniowej w 2022 r.

0
861

Agencja konsultingowa Brandscope podsumowała publikacje wygenerowane w 2022 roku dla klientów z branży ubezpieczeniowej. Z jej zestawienia wynika, że w mediach pojawiło się prawie 5,5 tys. publikacji o ekwiwalencie reklamowym na poziomie 36 mln zł. Najważniejsze konteksty, w których branża ubezpieczeniowa pojawiła się w ubiegłym roku w mediach, to inflacja, zmiany w prawie czy szkody katastroficzne.

– Kluczem do prowadzenia skutecznych działań komunikacyjnych w obszarze ubezpieczeń jest nie tylko znajomość dziennikarzy i umiejętność myślenia kategoriami redakcyjnymi. Bardzo istotna jest biznesowa, produktowa i procesowa znajomość tego rynku. Dzięki niej z większą łatwością przychodzi ocena tego, co i w jaki sposób należy zaproponować redakcjom, żeby doprowadzić do publikacji. Ekspertyza ubezpieczeniowa jest też ważna z perspektywy budowy relacji z klientami – mówimy tym samym językiem, a to pozwala dobrze dopasowywać przekaz do ich oczekiwań i biznesowej specyfiki – mówi Wojciech Wężyk, partner zarządzający w Brandscope.

W 2022 roku agencja wygenerowała 5457 publikacji związanych z ubezpieczeniami. Ich szacunkowy ekwiwalent reklamowy wyniósł 36 215 880 zł (dane: PSMM). Pojawiły się 1536 razy w prasie i 3845 razy na portalach internetowych. Klienci Brandscope komentowali zagadnienia ubezpieczeniowe w czołowych mediach ogólnopolskich (m.in. „Rzeczpospolita”, Onet, Interia), branżowych rozmaitych kategorii (m.in. „Business Insider”, „Puls Biznesu” czy Samar, Autokult.pl, „Auto Świat”). Znaczną część publikacji stanowią artykuły w mediach lokalnych ze wszystkich województw – zarówno w niewielkich portalach regionalnych, jak i w największych tytułach Grupy Polska Press. 

W jakich kontekstach pisać o ubezpieczeniach?

Informacje prasowe dystrybuowane przez Brandscope miały różne formaty – od rankingów cenowych i zakresu produktów, przez kontekstowe informacje poradnikowe, aż po komentarze rynkowe jako odpowiedź na aktualne wydarzenia. Zakres komunikowanych zagadnień obejmował szerokie spektrum produktowe i procesowe, m.in. ubezpieczenia komunikacyjne, turystyczne, nieruchomości, na życie, zdrowotne czy firmowe (dla sektora MSP i korporacji), jak również digitalizacja branży (insurtech) oraz likwidacja szkód.

– Każdy z tych obszarów ma swoją specyfikę, ale dla każdego jest miejsce w mediach, jeżeli zaprezentuje się go w zgodzie z oczekiwaniami dziennikarzy. Do najważniejszych tematów, które media podejmowały w ubiegłym roku w związku z ubezpieczeniami, bez wątpienia należały: Polski Ład, inflacja, wojna w Ukrainie, zmiany w prawie, np. powiązanie cen obowiązkowego OC z punktami karnymi, a także wydarzenia związane z kalendarzem, takie jak start letniego czy zimowego sezonu wyjazdowego. Powiązań z ubezpieczeniami można szukać także w popkulturze czy sporcie – dodaje Wojciech Wężyk.

(AM, źródło: Brandscope)