CUK Ubezpieczenia: Kryzys zwiększy znaczenie agentów ubezpieczeniowych

0
670

W 2023 roku osoby ubezpieczające się będą poszukiwać oszczędności. Zdaniem CUK Ubezpieczenia w takich warunkach wzrośnie rola doradców, którzy dzięki technologii są w stanie porównywać ceny i zakresy polis, dobierając najkorzystniejsze warianty.

W 2022 roku poza komunikacyjnymi ubezpieczeniami OC ceny polis systematycznie rosły. Z danych multiagencji wynika, że w ubezpieczeniach majątkowych składki poszły w górę średnio o 19%, AC podrożało o 7% a polisy na życie – o ponad 6%. Ze względu na wysoką inflację i wzrost kosztów likwidacji szkód w tym roku należy spodziewać się kolejnych podwyżek. Prawdopodobnie podrożeje również OC posiadaczy pojazdów mechanicznych. Wszystko to w połączeniu ze spadającą siłą nabywczą może powodować, że kupujący ochronę będą zmuszeni szukać oszczędności. W efekcie wzrośnie znaczenie agentów i technologii, która pozwala dopasować najkorzystniejsze rozwiązania.

– Bardzo prawdopodobne poszukiwanie przez klientów oszczędności przy zawieraniu umów ubezpieczenia przełoży się na częstsze porównywanie ofert oraz pogłębioną analizę warunków. Stąd też kluczowe dla dystrybutorów stanie się umożliwienie ubezpieczającym szybkiego i łatwego dostępu do zakresów i cen samodzielnie lub przy wsparciu doradców. Jednocześnie warto zdawać sobie sprawę, że oszczędności mogą być rozumiane na wiele sposobów. W mojej ocenie duże znaczenie w tym aspekcie będzie miała także szybkość obsługi oraz trafny dobór polisy. Stąd duże znaczenie będą odgrywać kompetencje oraz posiadane rozwiązania technologiczne – mówi Marcin Dyliński, dyrektor Departamentu Marketingu i E-commerce w CUK Ubezpieczenia.

Zyski na czasie i portfelu

Znaczenie technologii w sprzedaży i obsłudze ubezpieczeń systematycznie wzrasta. W efekcie coraz większego znaczenia nabierają rozwiązania „podążające za klientem”, umożliwiające poznanie jego potrzeb i zapewnienie dopasowanych produktów. W centrum uwagi branży są technologie mobilne.

– Trend „mobile first” jest wciąż numerem jeden, jeśli chodzi o preferencje zakupowe i użytkowe. Już teraz za pomocą aplikacji mobilnych można np. wezwać pomoc assistance, zgłosić szkodę czy sprawdzić OC sprawcy wypadku. Coraz popularniejsze staje się tzw. odnowienie „one click”. Klient nie musi już szukać nowych ofert czy dzwonić do agenta oraz pamiętać o terminie końca polisy. W aplikacji z wyprzedzeniem pojawia się bowiem nowa propozycja ochrony, którą wystarczy zaakceptować i aktywować jednym przyciskiem klawiatury – podkreśla Marcin Dyliński.

Rozwiązania technologiczne są też dużym wsparciem dla osób działających w sieci sprzedażowej.

– Agenci działający w naszej sieci mają możliwość korzystania z siedmiu płaszczyzn aktywności komercyjnej połączonej w jeden model sprzedażowy. Pozwala to na wspieranie i automatyzację procesu ofertowego, zawierania, obsługi i wznawiania każdego rodzaju ubezpieczeń. Poza powyższymi funkcjami system zapewnia możliwość sprzedaży zdalnej, raportowania i analiz, jak i sprawnego zarządzania bazą CRM. W efekcie czas pracy ulega skróceniu o ok. 80% w stosunku do tradycyjnego modelu czynności agencyjnych – zauważa Marcin Dyliński.

(AM, źródło: Brandscope)