Jak pomagamy budować markę osobistą agentów?

0
669

Każdy z nas dąży do sytuacji idealnej, czyli momentu, kiedy klienci sami się do nas zgłaszają. Tak dzieje się tylko w przypadku najlepszych ekspertów. Oto jak Saltus Ubezpieczenia pomaga agentom, żeby klienci postrzegali ich właśnie w ten sposób.

Agent ubezpieczeniowy jest osobą publiczną. Zgodnie z definicją jest to ktoś, kto w związku z pełnioną funkcją czy prowadzoną działalnością, także gospodarczą, wpływa na funkcjonowanie społeczeństwa.

Skoro więc agent jest osobą publiczną, to musi odpowiednio zadbać o swój wizerunek. W ten sposób buduje zarówno pozytywny obraz całego rynku ubezpieczeń, jak i własny. A ten drugi aspekt wpływa znacząco na wyniki i sprzedaż.

Gdzie należy budować wizerunek agenta?

Generalnie… wszędzie, ale biorąc pod uwagę poziom cyfryzacji, naturalnym obszarem jest internet, a w szczególności media społecznościowe. Dzięki nim możemy bezpośrednio dotrzeć z komunikacją do konkretnych osób. W sprzedaży ubezpieczeń indywidualnych jest to praktycznie podstawowe narzędzie pracy agentów. Z której platformy zatem najlepiej korzystać?

Jak pokazują statystyki, w Polsce istotnym medium jest Facebook. Według najnowszego badania Mediapanel witrynę facebook.com (z różnych urządzeń) odwiedziło w styczniu br. ponad 23 mln użytkowników. Z aplikacji Facebook skorzystało z kolei prawie 22 mln osób. To, jak ważna jest obecność w tym medium, potwierdza dodatkowo średni czas, jaki internauci poświęcają na przeglądanie publikowanych w nim treści. W przypadku strony internetowej są to ponad 4 godziny, a w aplikacji spędzamy aż 18 godzin miesięcznie.

Jak komunikować się z klientami w mediach społecznościowych?

Media społecznościowe to potężne narzędzie biznesowe, dlatego publikując treści, nie możemy tracić z oczu celu. Co powinno nim być? Dostarczanie przejrzystych, użytecznych i atrakcyjnych treści. Dzięki temu zwiększamy świadomość ubezpieczeniową naszych odbiorców. Jednocześnie pozycjonujemy się w roli eksperta, z którym kontakt będzie naturalnym wyborem dla osób szukających ochrony.

Biorąc jednak pod uwagę ogrom treści, z którymi stykają się użytkownicy serwisów społecznościowych, nie jest to zadanie łatwe. Przede wszystkim trzeba pamiętać, że to działanie długofalowe i jedną z podstaw sukcesu jest regularne publikowanie informacji. Równie ważne jest też wchodzenie w interakcje z naszymi odbiorcami. W tych kwestiach istotne wsparcie może dostarczyć ubezpieczyciel.

Jak Saltus Ubezpieczenia pomaga agentom w komunikacji?

W mediach społecznościowych królują treści graficzne. W komunikacji biznesowej już praktycznie nie pojawiają się posty, które nie byłyby uzupełnione materiałem wizualnym.

W Saltus Ubezpieczenia stworzyliśmy bibliotekę materiałów reklamowych i edukacyjnych, z których mogą korzystać agenci sprzedający nasze polisy. Co więcej, oprócz grafik gotowych do wykorzystania przygotowaliśmy też zestaw tzw. materiałów white label, które uzupełniamy treściami indywidualnymi na prośbę agentów (przede wszystkim informacjami kontaktowymi konkretnej osoby). Dzięki temu pośrednicy mają ułatwioną komunikację z odbiorcami – nie muszą tworzyć samodzielnie atrakcyjnych materiałów, te dostarczamy im my.

To jednak nie koniec naszego wsparcia. Regularnie odbywamy też rozmowy, konsultacje i szkolimy agentów na temat tego, jak dotrzeć i mówić do potencjalnych, a także obecnych ubezpieczonych.

Internet to jednak tylko część wizerunku…

Obecność w mediach społecznościowych, która wspiera przede wszystkim pozyskanie klientów, trzeba też uzupełnić innymi skutecznymi działaniami budującymi wizerunek. W końcu sprzedaż polisy nowej osobie to dopiero początek.

Równie ważne jest utrzymanie kontaktu i zachęcenie do długoletniej współpracy. Tu podstawą jest doradztwo indywidualne, pokazywanie możliwości ulepszania ochrony. A momentem najważniejszym jest wystąpienie szkody. Jakość jej obsługi jest podstawą zadowolenia ubezpieczonego. W tym momencie kontakt wirtualny powinniśmy zamienić na bezpośredni i osobisty.

Jeśli i w tym obszarze chcielibyście podnieść swoje kompetencje, także chętnie pomożemy i podpowiemy, jak najlepiej działać. Zachęcam do kontaktu!

Agnieszka Dudek
regionalny kierownik sprzedaży w Saltus Ubezpieczenia
agnieszka.dudek@saltus.pl