Grupa PZU przygotowała i udostępniła kompendium wiedzy na temat najlepszych trendów i praktyk w zakresie zrównoważonego rozwoju miast zatytułowane „Moc naszych miast”. Zakład rozpoczął też współpracę z SuperLIGA, w ramach której wesprze rozwój tenisa ziemnego w Polsce.
Kompendium „Moc naszych miast” przedstawia współczesne wyzwania w obszarze zrównoważonego rozwoju dotyczące miast, jak również ciekawe przykłady najlepszych praktyk w tym zakresie – zarówno z dużych metropolii, jak i mniejszych ośrodków, z Polski i ze świata.
– W Grupie PZU zdajemy sobie sprawę, że liderzy polskiej gospodarki, w tym sektora finansowego, mają ogromny wpływ na otoczenie. Chcemy rozwijać nasz biznes w sposób zrównoważony, testować różne rozwiązania, dzielić się doświadczeniem i inspirować do działania tych, którym zależy na budowaniu lepszej przyszłości. Szczególny nacisk kładziemy na wspieranie lokalnych społeczności. Dlatego obszarem, któremu w ostatnim czasie postanowiliśmy się przyjrzeć, jest funkcjonowanie miast i ich zrównoważony rozwój – mówi Joanna Gorczyca, dyrektorka Biura Zrównoważonego Rozwoju PZU.
Wiedza ekspercka i praktyczna pomogą lokalnym społecznościom
Coraz częściej lokalne społeczności interesują się i angażują we wdrażanie proekologicznych i prospołecznych rozwiązań. Mnogość nowych pomysłów technologicznych, architektonicznych, funkcjonalnych i innych, jakie wdrażane są w różnych aglomeracjach, stawia jednak nie lada wyzwanie przed wszystkimi, którzy chcą zrobić coś dobrego dla swojego otoczenia i współmieszkańców. Kompendium PZU „Moc naszych miast” ma pomóc miejskim społecznościom i wskazać, jakie rozwiązania już sprawdziły się w praktyce, podpowiedzieć, jak i we współpracy z kim je wdrażać. Ułatwiają to konkretne przykłady miast w Polsce i za granicą oraz komentarze dzielących się swoją wiedzą menedżerów PZU czy znanych ekspertów w zakresie zrównoważonego rozwoju, m.in. architektki Aleksandry Gordowej, redaktora naczelnego serwisu Energetyka24 Jakuba Wiecha, dr. Sebastiana Szklarka z Europejskiego Regionalnego Centrum Ekohydrologii PAN czy Wioletty Fabryckiej, członkini Polish Green Building Council i ekspertki programu Climate Leadership.
Jak zapewnić samowystarczalność cieplną budynku?
Kompendium jest podzielone na pięć obszarów tematycznych. Wzięto pod uwagę kwestie organizowania włączającej przestrzeni miejskiej, zarządzania energią, zasobami wodnymi, transportu oraz gospodarki odpadami i wtórnego obiegu. Co ważne, analizę wyzwań i trendów w każdym z tych obszarów uzupełniają konkretne przykłady dobrych praktyk z różnych polskich i europejskich miast. Jak urządzić ogrody warzywno-owocowe na dachu fabryki, wykorzystać wodę z miejskich basenów do mycia ulic lub zbierany zimą śnieg do chłodzenia dużego szpitala, jak zapewnić samowystarczalność cieplną budynku dzięki hodowli alg na jego fasadzie albo oddolnie zorganizować dużą kooperatywę instalującą panele fotowoltaiczne na osiedlach, jak zachęcić mieszkańców i turystów do rezygnacji z kupna wody w butelkach na rzecz kranówki lub dać drugie życie starszym modelom smartfonów, jak zredukować do zera liczbę śmiertelnych wypadków drogowych w mieście.
– Przygotowując publikację „Moc naszych miast”, chcieliśmy przede wszystkim zainspirować władze samorządowe i mieszkańców miast do podjęcia wyzwania zmiany ich najbliższego otoczenia na lepsze i pomóc im zrobić pierwszy krok. Nie brak przykładów, kiedy początkowo małe oddolne inicjatywy przeradzały się w duże projekty i wywarły istotny pozytywny wpływ. Chcemy, żeby nasze kompendium było przewodnikiem dla każdego, kto zechce działać na rzecz swojej społeczności i środowiska naturalnego – podkreśla Joanna Gorczyca.
Kompendium „Moc naszych miast” można pobrać ze strony PZU.
PZU rozpoczął współpracę z SuperLIGA. W jej ramach ubezpieczyciel wesprze rozwój tenisa ziemnego w Polsce. Umowa obowiązywać będzie w sezonie 2023.
PZU dołącza do LOTTO SuperLIGI
LOTTO SuperLIGA to projekt zawodowej ligi tenisa ziemnego, która wyłoni Drużynowego Mistrza Polski. Do grona partnerów rozgrywek w sezonie 2023 dołączył PZU, który będzie sponsorem głównym sezonu zasadniczego, trwającego od 7 maja do 13 sierpnia. Firma wesprze również odbywający się w grudniu turniej Final Four, który wyłoni medalistów tegorocznej edycji, a także wieńczącą cały sezon uroczystą galę.
– Cieszymy się z pozyskania zaufanego i sprawdzonego partnera, którego prestiż i marka na polskim rynku z pewnością podniosą rangę oraz uwiarygodnią prowadzone przez nas rozgrywki tenisowe. Liczymy na to, że współpraca przyniesie wymierne korzyści wizerunkowe obu stronom, z pożytkiem zarówno dla całego środowiska zawodniczego, jak i samych kibiców – przekonuje Danuta Dmowska-Andrzejuk, prezeska zarządu SuperLIGA.
W ramach współpracy sponsoringowej logo PZU pojawi się we wszystkich kanałach komunikacji LOTTO SuperLIGA. Widoczne będzie również na kortach podczas wszystkich rozgrywek tenisowych oraz na uroczystej gali kończącej sezon 2023.
PZU jako sponsor główny rozgrywek LOTTO SuperLIGA oczekuje, że projekt przełoży się na rozwój kolejnych tenisowych talentów, które pójdą śladami Igi Świątek czy Huberta Hurkacza.
– Obecnie trwa renesans polskiego tenisa. LOTTO SuperLIGA to innowacyjny projekt, który daje szansę rozwoju młodym zawodnikom oraz możliwość sprawdzenia swoich umiejętności w starciach z bardziej doświadczonymi na krajowej i międzynarodowej arenie tenisistami. To niepowtarzalna okazja do wychowania przyszłych mistrzów, a także zachęcenia dzieci do uprawiania tej dyscypliny sportu. Od dłuższego czasu wspieramy rozwój polskiego tenisa i dlatego z emocjami oczekujemy na rozpoczęcie ligi – mówi Łukasz Turkowski, dyrektor zarządzający ds. marketingu, sponsoringu i prewencji Grupy PZU.
Od ponad dwóch lat PZU jest oficjalnym partnerem Igi Świątek, najlepszej obecnie tenisistki na świecie, zwyciężczyni trzech odsłon Wielkiego Szlema.
(AM, źródło: PZU, SuperLIGA)