UNIQA: Lipcowe anomalie pogodowe dotknęły co dziesiątego ubezpieczonego

0
499

UNIQA skontaktowała się z klientami zamieszkującymi tereny dotknięte przez intensywne deszcze i burze, które w lipcu przeszły przez południową Polskę. Okazało się, że prawie co dziesiąty ubezpieczony mógł potrzebować wsparcia ubezpieczyciela.

– Kontaktujemy się z naszymi klientami zamieszkującymi gminy, na terenie których występują intensywne zjawiska atmosferyczne, takie jak burze, silny wiatr czy deszcz. W ten sposób przypominamy, że ochrona ubezpieczeniowa to nie tylko wypłata świadczenia za zniszczone mienie, ale też cały pakiet ochronny, dzięki któremu możemy wesprzeć klientów także w momencie wystąpienia szkody tu i teraz, np. poprzez zorganizowanie tymczasowego pobytu w innej lokalizacji lub szybką naprawę w miejscu zdarzenia. To są często stresujące sytuacje, w których nie pamiętamy, jaki dokładnie mamy zakres ochrony ubezpieczeniowej. Mówimy o tym dlatego, bo chcemy pokazywać, jak działają ubezpieczenia – wyjaśnia Maciej Czyż, dyrektor zarządzający Pionu Wsparcia Klienta UNIQA.

Według danych na koniec lipca szkoda mogła wystąpić u prawie co dziesiątego ubezpieczonego na terenach, na których UNIQA zidentyfikowała intensywne opady i burze. Liczba ta może się jeszcze zmienić, bo tam, gdzie firma nie mogła się skontaktować bezpośrednio, wysłała przypomnienie o dostępnych ścieżkach zgłaszania szkód.

(AM, źródło: UNIQA)