O roli sztucznej inteligencji na XV Forum Assistance

0
465

20 września odbyło się XV Forum Assistance. Około stu ekspertów z branży ubezpieczeniowej, bankowej i leasingowej wzięło udział w wydarzeniu organizowanym przez Europ Assistance Polska oraz Związek Banków Polskich. Forum. Prelegenci i paneliści starali się odpowiedzieć na pytanie, czy sztuczna inteligencja jest przyjacielem, czy też może wrogiem.

AI z różnych perspektyw

Na początku konferencji uczestnicy zostali wprowadzeni do zagadnienia sztucznej inteligencji przez Damiana Mazurka, Chief Innovation Officera Software Mind. Następnie Tadeusz Białek, prezes Związku Banków Polskich, przedstawił temat z punktu widzenia regulatora. Opowiedział o korzyściach oraz zagrożeniach, jakie niesie ze sobą wykorzystanie sztucznej inteligencji. Z kolei Kamila Sobczyk, Senior Consultant, AI & Data Deloitte Advisory, mówiła o trendach i kierunkach rozwoju tej technologii. Ostatnia prezentacja przedstawiona została okiem praktyka i inwestora, na przykładzie startupów. Poprowadził ją Paweł Zylm, Business Angel, przedsiębiorca, inwestor i mentor.

Sztuczna inteligencja wrogiem czy przyjacielem?

W drugiej części Forum Assistance poruszono zagadnienia mające pomóc w rozstrzygnięciu głównego pytania konferencji. Uczestnicy debaty odpowiadali m.in. na pytania związane z wykorzystaniem sztucznej inteligencji w pracy. Czy oznacza to mniejszy udział człowieka na rynku pracy i w życiu społecznym? Czy polscy przedsiębiorcy gotowi są na AI? Czy jej wykorzystanie oznacza dla nas mniej myślenia i kreatywności, czy może wręcz przeciwnie?

Moderatorem dyskusji był Ryszard Grzelak, prezes Europ Assistance Polska. W panelu uczestniczyli: Dominika Kozakiewicz, CEO Aon Polska, Artur Miernik, partner Workforce Advisory Leader Poland EY Polska, Tomasz Mańko, wiceprezes zarządu PKO Ubezpieczenia, oraz Arkadiusz Gronek, dyrektor zarządzający IT GPW.

– W tym roku zorganizowaliśmy piętnastą już edycję Forum Assistance. Niezmiennie obserwujemy, że konferencja cieszy się bardzo dużym zainteresowaniem. Regularnie badamy rynek i staramy się być na bieżąco, stąd pomysł na temat tegorocznego Forum Assistance – powiedział Ryszard Grzelak.

60 lat Grupy Europ Assistance

Marcin Zieliński, dyrektor Departamentu Sprzedaży w Europ Assistance Polska, zaprezentował, w jakim obecnie punkcie firma się znajduje oraz jakie ma plany na kolejne lata.

– 60-lecie firmy to dobry czas na podsumowanie dotychczasowych działań, jak również zaplanowanie kolejnych kroków. Widząc tak szybki rozwój technologiczny i wsłuchując się w potrzeby naszych klientów, wciąż wprowadzamy różne udogodnienia. Rozwiązania oparte na sztucznej inteligencji funkcjonują w naszej firmie już od kilku lat. Śledzimy rozwój tej technologii i staramy się możliwie najlepiej wykorzystać ją w naszym biznesie – powiedział Marcin Zieliński.

(AM, źródło: Europ Assistance Polska)