Europ Assistance zaoferowała Expert Second Medical Opinion (SMO) – całodobowy dostęp do spersonalizowanej opinii specjalisty medycznego, który umożliwia pacjentom otrzymanie drugiej opinii medycznej w ciągu 10 dni roboczych.
Aby móc skorzystać z SMO, pacjenci, u których zdiagnozowano chorobę, powinni skontaktować się z Centrum Pomocy i przesłać swoje informacje medyczne wraz z wszelkimi pytaniami do managera opieki Europ Assistance odpowiedzialnego za prowadzenie klienta przez cały proces. Po otrzymaniu dokumentów lekarze Europ Assistance sprawdzają je w celu ustalenia, czy problem należy sklasyfikować jako ciężką chorobę, chorobę przewlekłą lub nagłą interwencję. Następnie tworzone jest podsumowanie kliniczne i konsultowane z odpowiednim specjalistą. Ekspert medyczny analizuje dokumenty i przegląd kliniczny pacjenta, a następnie przekazuje pisemny raport z drugą opinią w ciągu 5–10 dni roboczych. Manager opieki udostępnia raport pacjentowi, który może zadawać dodatkowe pytania i prosić o wyjaśnienie, a w razie potrzeby manager może pomóc mu w zorganizowaniu dodatkowych usług, np. pomocy w opiece domowej.
– Expert Second Medical Opinion wpisuje się w misję naszej firmy, która polega na ułatwianiu codziennego życia naszym klientom oraz zapewnienia im wygody i bezpieczeństwa w trudnych i stresujących sytuacjach. Pacjenci mają dostęp 24/7 do opinii wykwalifikowanego eksperta medycznego, który pomoże w razie jakichkolwiek pytań dotyczących ostatniej diagnozy lub zaleceń dotyczących leczenia – mówi Andrea Fiorani, manager ds. linii osobistych Europ Assistance.
Grupa dysponuje siecią 500 ekspertów medycznych w 14 krajach w Ameryce Północnej, Europie oraz w regionie Azji i Pacyfiku. Są oni wybierani w oparciu o kilka kluczowych kryteriów, w tym odpowiednie doświadczenie medyczne, aktywną praktykę medyczną, uznanie akademickie i rekomendacje ekspertów. Ponadto Europ Assistance dysponuje globalną siecią medyczną dającą dostęp do ponad 40 tys. specjalistów na całym świecie.
– Program drugiej opinii medycznej to idealne rozwiązanie dla osób, które oczekują rzetelnej informacji na temat własnego stanu zdrowia, potwierdzenia postawionej diagnozy i zaproponowanego planu leczenia. Dzięki dostępowi do sieci elitarnych ekspertów, mamy możliwość konsultowania przypadków medycznych naszych klientów z najlepszymi specjalistami na świecie. Jednocześnie zachęcamy partnerów biznesowych do włączenia naszego programu do swojej oferty – dodaje Marcin Zieliński, dyrektor Departamentu Sprzedaży Europ Assistance Polska.
(AM, źródło: Europ Assistance)
O GRUPIE EUROP ASSISTANCE
Europ Assistance, twórca idei assistance i założyciel tej branży na świecie, powstała w 1963 roku. Wspiera klientów dzięki sieci 750 000 dostawców usług i 39