PZU nagrodzony w konkursie EBEA 2024

0
724

Strategia employer brandingowa PZU dla pionu IT pod hasłem „Silni w IT” zdobyła główną nagrodę w konkursie Employer Branding Excellence Awards 2024. Wyróżniono również projekt „Jak mierzyć hybrydę” oraz filmy wizerunkowe „PZU – pasujemy profesjonalistom” i „PZU – pasujemy studentom”.

W kategorii „Strategia EB z budżetem powyżej 100 tys. zł” zwyciężyła strategia przygotowana dla pionu IT w PZU. Jury EBEA 2024, złożone z rynkowych ekspertów w obszarze EB, doceniło kompleksowość podejścia i zaplanowanych w strategii działań, a także ich wymierne efekty.

– Dziś w obszarze IT każda większa firma, nawet skupiająca się na rynku krajowym, w roli pracodawcy tak naprawdę rywalizuje na rynku globalnym. Żeby skutecznie przyciągnąć i zatrzymać profesjonalistów w tak konkurencyjnym otoczeniu, trzeba dobrze rozpoznać ich oczekiwania i skierować przekaz bezpośrednio do nich. To może wymagać specyficznego podejścia, odrębnego od ogólnej strategii employer brandingowej firmy. PZU jest doskonale znany i ceniony jako pracodawca przez ekspertów z branży ubezpieczeniowej i finansowej, ale rozpoznawalność i postrzeganie marki jako atrakcyjnego miejsca pracy wśród osób z branży IT były na niskim poziomie. Już udało nam się to zmienić w istotnym stopniu – mówi Tomasz Żelski, dyrektor zarządzający ds. IT i digitalizacji PZU.

W kategorii „Innowacja EB” wyróżnienie zdobył projekt „Jak mierzyć hybrydę”, czyli autorskie narzędzie do badania efektywności pracy w nowym modelu łączącym pracę stacjonarną i zdalną.

– Przejście na model pracy hybrydowej, zwłaszcza w tak dużej organizacji jak Grupa PZU, było dużym wyzwaniem, ale dzięki dobremu przygotowaniu oraz licznym programom i narzędziom wspierającym przebiegło płynnie. Ale to proces, który się nie kończy. Ciągle badamy, jak ta zmiana wpływa na naszą pracę i dążymy do maksymalnego wykorzystania możliwości tkwiących w hybrydzie. Dlatego stworzyliśmy narzędzie, które posłuży do cyklicznego monitorowania efektywności i satysfakcji zespołów w nowej rzeczywistości poprzez autodiagnozę ich liderów, a jednocześnie da podstawę do projektowania dalszego rozwoju tego modelu – mówi Anna Wardecka, dyrektorka zarządzająca ds. HR Grupy PZU.

Z kolei w kategorii „Film rekrutacyjny lub wizerunkowy” wyróżniono w sumie cztery zgłoszone produkcje wideo. Anna Wardecka podkreśla, że PZU rokrocznie jest doceniane i nagradzane w konkursie EBEA za działania employer brandingowe.

Nagrodę główną i wyróżnienia PZU odebrał podczas wieczornej gali XIII konkursu EBEA 7 czerwca wieńczącej konferencję Employer Branding Summit. Konkurs co roku organizuje HRM Institute, firma doradcza i szkoleniowa specjalizująca się w szeroko pojętej tematyce marki pracodawcy. Ideą konkursu jest promowanie najlepszych praktyk w obszarze employer brandingu w polskim biznesie, które mogą być wzorem i inspiracją dla innych. W tegorocznej edycji EBEA 183 zgłoszone projekty rywalizowały w 9 głównych kategoriach.

(AM, źródło: PZU)