Cyfryzacja oparta o doświadczenie klienta wyzwaniem dla sektora ubezpieczeń

0
417

Jak wynika z raportu firmy IDC „Przyspieszenie transformacji klientów w dziedzinie ubezpieczeń dzięki platformom Digital Experience”, wydatki na technologie w sektorze ubezpieczeniowym wzrosną w skali globalnej o ponad 5%, osiągając do 2022 roku wysokość 126 mld USD.

Technologie napędzające ten wzrost związane są z wdrażaniem rozwiązań zorientowanych na klienta. Największe budżety będą przeznaczone na technologie związane z poprawą doświadczenia klienta (CX). Trafi na nie 22% ogólnej kwoty zaplanowanych wydatków przy wzroście CAGR (ang. Compound Annual Growth Rate, skumulowany roczny wskaźnik wzrostu) o prawie 8%.

60% badanych przez IDC ubezpieczycieli twierdzi, że przyciąganie i utrzymanie klientów stanowi ich najważniejszy priorytet. Aby zbudować długoterminowe relacje i lojalność swoich klientów, konieczne jest zapewnienie ich spersonalizowanej obsługi. Badania IDC pokazują, że 55% firm ubezpieczeniowych prowadzi lub planuje wdrożyć spersonalizowaną komunikację z klientami, co wiąże się z włączeniem sztucznej inteligencji do wszystkich procesów, zarówno wewnętrznych, jak i zewnętrznych, oraz ze zrozumieniem nowych potrzeb swoich klientów związanych z digitalizacją życia.

nowe technologie, IT

(AM, źródło: Liferay)