Warta przyspiesza procesy likwidacji szkód na obszarach dotkniętych przez powódź

0
492

W związku z sytuacją powodziową w kraju Warta wdrożyła specjalne procedury, które mają na celu przyspieszenie i uproszczenie likwidacji szkód. Dzięki temu poszkodowani klienci firmy otrzymają szybszą pomoc.

– Biorąc pod uwagę skalę tragedii, wprowadziliśmy szereg działań, które mają na celu pomóc poszkodowanym w jak najszybszym zlikwidowaniu szkód. Uprościliśmy między innymi formalności dotyczące wymaganych dokumentów i zwiększyliśmy kompetencje decyzyjne naszym opiekunom szkód i rzeczoznawcom. W małych szkodach będziemy podejmować decyzje bez udziału rzeczoznawców, w oparciu o zdjęcia wysłane przez poszkodowanych. Z kolei z myślą o szkodach, gdzie obecność rzeczoznawcy jest konieczna, poszerzamy dostępność naszych pracowników, relokując rzeczoznawców z innych regionów. Wszystko po to, żeby szybciej pomóc poszkodowanym – mówi Rafał Stankiewicz, wiceprezes zarządu Warty.

Warta wdrożyła między innymi:

  • uproszczony proces likwidacji szkód – w wypadku mniejszych szkód, likwidacja następuje na podstawie zdjęć przesłanych przez klientów,
  • wypłatę zaliczek – jeśli klient będzie o nie wnioskował,
  • relokacje rzeczoznawców – aby zapewnić szybszy dostęp do oględzin tam, gdzie są one konieczne, rzeczoznawcy Warty zostali skierowani z północy i wschodu kraju na tereny najbardziej dotknięte powodzią,
  • wydłużony czas pracy zespołów likwidacji,
  • SMS-y informacyjne – klienci z miejscowości najbardziej dotkniętych powodzią otrzymali wiadomości SMS z praktycznymi poradami dotyczącymi zgłaszania szkód oraz zabezpieczania mienia,
  • klienci nie muszą czekać na przyjazd rzeczoznawcy – mogą od razu rozpocząć porządkowanie miejsca zdarzenia, ograniczając w ten sposób skalę szkód; ważne jest jednak, aby dokładnie udokumentowali uszkodzenia zdjęciami.

Wielu poszkodowanych może czuć się zagubionych w obliczu tragedii, która ich dotknęła, i nie wie, co robić w takiej sytuacji. Dlatego informujemy naszych klientów (m.in. podczas zgłoszenia szkody na stronach internetowych Warty), że nie muszą czekać na oględziny rzeczoznawcy, aby zacząć sprzątać i naprawiać swój dobytek. Prosimy jednak, aby wykonali zdjęcia miejsca zdarzenia oraz zniszczeń np. telefonem komórkowym. Jeśli poszkodowani ponoszą jakieś koszty związane z zabezpieczaniem mienia, np. związane z wypompowaniem wody, zakupem plandek itp., prosimy, aby zbierali na związane z pracami rachunki – radzi Rafał Stankiewicz.

(AM, źródło: Warta)