Wycofanie produktu z rynku można ubezpieczyć, ale polisa nie zawsze zadziała

0
518

Firmy, które chcą wycofać swój produkt z rynku, mogą zabezpieczyć się na wypadek takiej sytuacji odpowiednim ubezpieczeniem (tzw. polisą product recall). Jednak nie w każdym przypadku ochrona zadziała – przypomina „Puls Biznesu”.

Marceli Drabek, prezes kancelarii brokerskiej Brokerzy Śląscy, mówi gazecie, że product recall ma szansę zadziałać, gdy wycofanie zostało nakazane przez właściwy organ władzy publicznej albo w sposób rozsądny powinno być uznane za niezbędne, np. przez Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów czy Głównego Inspektora Sanitarnego, w celu uniknięcia wystąpienia szkody osobowej. „PB” wskazuje, że firmy kupują takie ubezpieczenie, na wypadek gdyby ich produkt okazał się wadliwy. Marcin Chudy, dyrektor do spraw obsługi klienta Marsh Polska, wyjaśnia, że dotyczy to sytuacji, w których normalne użycie produktu nie jest bezpieczne.

Gazeta wskazuje, że  bezpieczeństwo produktu, jest rozumiane bardzo szeroko. Należy uwzględnić kategorie konsumentów, cechy i właściwości, oddziaływanie na inne produkty, a także wygląd i prezentację. Znaczenie ma też odpowiednie oznakowanie, instrukcja użycia i obsługi, sposób przechowywania oraz wszelkie dane lub informacje pochodzące od producenta. Marcin Chudy podkreśla, że z tego powodu przy zawieraniu umowy należy uwzględnić wszelkie możliwe czynniki ryzyka, takie jak to, kto będzie używał produktu, w jakim miejscu i warunkach będzie on sprzedawany, jaki będzie miał zasięg terytorialny, a także jakie zagrożenia wynikają z jego połączenia z innymi produktami.

Więcej:

„Puls Biznesu” z 18 października, Sylwia Wedziuk „Wycofanie produktu z rynku: jak się zabezpieczyć”

(AM, źródło: „Puls Biznesu”)