Szkody GAP w praktyce 5/5

0
664

Dla firm transportowych każda przyczepa jest kluczowym narzędziem pracy, a jej utrata może znacząco wpłynąć na ciągłość i efektywność działalności. Tego typu pojazdy są dużą inwestycją, a niespodziewane zdarzenia mogą generować ogromne koszty.

Poniższy przykład obrazuje, jak ubezpieczenie GAP może pomóc w zredukowaniu strat finansowych po szkodzie całkowitej.

Przypadek SCHMITZ CARGOBULL:

  • Wartość początkowa pojazdu: 143 609 zł netto
  • Data zawarcia polisy: 7 października 2022 r.
  • Data zgłoszenia szkody: 27 czerwca 2024 r.
  • Typ szkody: Szkoda całkowita

Opis zdarzenia: Kierowca ciężarówki ciągnący przyczepę SCHMITZ CARGOBULL zasnął za kierownicą, w wyniku czego wjechał do rowu. W wyniku tego zdarzenia przyczepa została poważnie uszkodzona, a ubezpieczyciel zakwalifikował je jako szkodę całkowitą. Wartość pojazdu po dwóch latach użytkowania spadła o 69,63%, co oznaczało, że wypłata z polisy AC była znacznie niższa niż początkowy koszt zakupu przyczepy. Dzięki posiadanej polisie GAP właściciel przyczepy otrzymał dodatkowe odszkodowanie w wysokości 100 tys. zł, które pokryło znaczącą część utraconej wartości pojazdu. Dzięki temu przedsiębiorstwo mogło ograniczyć wpływ tej straty na swoją działalność i zminimalizować ryzyko finansowe związane z koniecznością zakupu nowego sprzętu.

Dlaczego ubezpieczenie DEFEND Gap jest kluczowe?

Przykład ten pokazuje, jak istotne jest posiadanie ubezpieczenia GAP, szczególnie w sektorze transportowym, gdzie każda utrata sprzętu może oznaczać spadek efektywności i płynności operacyjnej. Dzięki GAP właściciel przyczepy uniknął pokrywania dużej części strat z własnych środków, co pozwoliło na utrzymanie stabilności finansowej firmy. Ubezpieczenie GAP stanowi dodatkowy poziom ochrony, który wspiera firmy transportowe, zapewniając im możliwość szybkiego powrotu do pełnej operacyjności po niespodziewanych zdarzeniach.