Turystyczny Fundusz Pomocowy zapłaci za wycieczki odwołane z powodu powodzi

0
414

Ubezpieczeniowy Fundusz Gwarancyjny, obsługujący Turystyczny Fundusz Pomocowy, uruchamia procedurę wypłat dotacji w związku z imprezami turystycznymi odwołanymi z powodu stanu klęski żywiołowej. Został on wprowadzony w związku z powodzią w Polsce. Od 4 grudnia podróżni i organizatorzy turystyki mogą składać wnioski o wypłatę pieniędzy.

Wypłatę z Turystycznego Funduszu Pomocowego (TFP) mogą otrzymać:

  • podróżni, których miejsce zamieszkania znajduje się na terytorium, na którym wprowadzono stan klęski żywiołowej;
  • podróżni, których impreza turystyczna miała odbyć się na takim terytorium.

Ochrona funduszu obejmuje wyłącznie imprezy turystyczne (połączenie co najmniej dwóch różnych rodzajów usług turystycznych na potrzeby tej samej podróży, np. przelotu i noclegu) odwołane przed ich rozpoczęciem oraz organizowane przez podmioty wpisane do ewidencji przedsiębiorców turystycznych. Środki z TFP nie są przeznaczone na zwrot wpłat za samodzielnie wykupione, pojedyncze usługi turystyczne, takie jak np. bilet kolejowy, lot, nocleg itp.

Fundusz będzie wypłacał środki bezpośrednio na konta podróżnych. Po potwierdzeniu kompletności i zgodności wniosków podróżnego i organizatora turystyki dokona ich weryfikacji w ciągu miesiąca po upływie okresu na składanie wniosków. Jeśli dane nie będą zgodne, konieczne będzie przeprowadzenie dodatkowego postępowania wyjaśniającego, co może wydłużyć proces do 2 miesięcy. Wypłata z TFP trafi na konto podróżnego w terminie 7 dni od dnia pozytywnej weryfikacji.

(AM, źródło: UFG)