PZU Zdrowie zbuduje wartość dla pacjentów, ale i zadba o pracowników

0
3199

9 grudnia w siedzibie PZU Zdrowie odbyło się spotkanie zarządu spółki z pracownikami centrali i połączone zdalnie z pozostałymi lokalizacjami, na którym przedstawiono założenia nowej strategii na lata 2025–2027. Przewiduje ona inwestycje sięgające miliarda złotych oraz podwojenie przychodu przy wzroście o 60% i dwukrotnym podniesieniu rentowności. Budżet inwestycyjny zostanie przeznaczony na intensywną rozbudowę sieci placówek PZU Zdrowie, modernizację technologiczną oraz innowacje usprawniające procesy świadczenia usług medycznych.

– Działamy na perspektywicznym, dynamicznie rozwijającym się rynku i ambicją PZU Zdrowie jest wzrastać razem z nim. Realizując założenia biznesowe i przynosząc wartość zdrowotną naszym klientom, chcemy równocześnie odgrywać rolę zaufanego partnera publiczno-prywatnego, którego kompetencje i infrastruktura będą wsparciem dla Narodowego Funduszu Zdrowia. Naszą strategiczną ambicją do 2027 roku jest zbudowanie ekosystemu skoordynowanej opieki zdrowotnej obecnego w kluczowych segmentach rynku ochrony zdrowia oraz zbliżenie się do pozostałych graczy na rynkowym podium pod kątem skali i rentowności – powiedział dr n. med. Igor Radziewicz-Winnicki, prezes zarządu PZU Zdrowie, cytowany we wpisie na firmowym profilu LinkedIn.

Szczegóły strategii przedstawili członkowie zarządu w zakresie nadzorowanych obszarów. Prof. Barbara Wieckowska podkreśliła znaczenie budowania wartości zdrowotnej dla pacjentów, m.in. poprzez zastosowanie innowacji w procesie medycznym. Marcin Zydorowicz nakreślił kierunki inwestycyjne w sieci medycznej na najbliższe lata, a Tomasz Wilmowski przybliżył cele od strony wskaźników finansowych i otoczenia rynkowego. Weronika Dejneka mówiła o konkurencyjności oferty oraz wyzwaniach transformacji cyfrowej, z kolei Michał Dubno położył nacisk na doskonalenie obsługi pacjenta, zwinności procesów i kluczowej dla wszystkiego, co powyżej, operacjonalizacji strategii.

Trzy kierunki strategiczne

PZU Zdrowie będzie realizować nową strategię w oparciu o trzy kluczowe kierunki, wyznaczające priorytety w poszczególnych obszarach działalności operacyjnej spółki.

  1. Poprawa jakości dla klientów dzięki infrastrukturze technologicznej wyznaczającej najlepsze standardy rynkowe zostanie osiągnięta poprzez:
  2. usprawnienie cyfrowych ścieżek klienckich w portalu samoobsługowym mojePZU oraz rozwój multikanałowości;
  3. digitalizację procesów biznesowych;
  4. optymalizację systemów medycznych.
  5. Poprawa rentowności dzięki efektywnemu modelowi biznesowo-operacyjnemu zostanie osiągnięta poprzez:
  6. zwiększenie wykorzystania placówek własnych PZU Zdrowie i ofensywny rozwój sieci medycznej poprzez projekty greenfield i akwizycje;
  7. poprawę warunków współpracy z placówkami partnerskimi, m.in. w ramach integracji systemów.
  8. Wzrost przychodów z szerokiej oferty usług i obecność w najbardziej atrakcyjnych segmentach zostanie osiągnięty poprzez:
  9. zwiększenie udziału produktów fee-for-service w sprzedaży;
  10. wykorzystanie potencjału współpracy z płatnikiem publicznym, np. w formie POZ.

Dzień dla zdrowia pracowników

PZU Zdrowie chce być nie tylko partnerem zdrowotnym dla innych pracodawców, ale również wyznaczać własne standardy HR. Dlatego podczas prezentacji Igor Radziewicz-Winnicki zapowiedział wdrożenie nowego benefitu „Dzień dla Zdrowia”. To dodatkowy dzień płatnego urlopu, który od przyszłego roku pracownicy będą mogli przeznaczyć np. na zrobienie badań profilaktycznych czy zadbanie o siebie.

Więcej o strategii Grupy PZU na lata 2025–2027 można znaleźć w artykule na portalu GU.

AM, news@gu.com.pl

(źródło: PZU Zdrowie, LinkedIn)