Młodzież w Polsce wykazuje wysoki poziom znajomości sztucznej inteligencji. 100% uczestników badania „Pokolenie AI. Jak młodzież korzysta ze sztucznej inteligencji” przeprowadzonego przez Fundację IT Girls oraz Nationale-Nederlanden przy wsparciu CampusAI zadeklarowało, że zna termin AI, a 72%, że dobrze rozumie, czym jest ta technologia. 63% ankietowanych aktywnie korzysta z narzędzi opartych na AI.
Jednym z najważniejszych obszarów, w których sztuczna inteligencja znalazła zastosowanie, jest edukacja. 67% badanych wykorzystuje ją jako wsparcie w nauce. Z kolei 56% używa narzędzi AI do pomocy w nauce, a 50% wskazuje na jej rolę w nauce języków obcych.
Ponad 65% badanych ma świadomość ryzyka wykorzystania danych osobowych przez narzędzia sztucznej inteligencji, a 57% obawia się, że może ona mieć negatywny wpływ na ich edukację. 53% respondentów opowiedziało się za wprowadzeniem regulacji, które zobowiązałyby firmy tworzące modele AI do ujawniania danych wykorzystywanych podczas ich trenowania.
– Raport „Pokolenie AI: Jak młodzież korzysta ze sztucznej inteligencji” dostarcza cennych informacji. Jednym z kluczowych wniosków jest fakt, że większość badanych zna termin sztuczna inteligencja, a 2/3 z nich przyznaje, że korzysta z narzędzi opartych na AI. To dowodzi, że młodzi ludzie są świadomi wpływu sztucznej inteligencji na ich codzienne życie, a rozwój kompetencji w tej dziedzinie to nie tylko przyszłość, ale przede wszystkim potrzeba. AI odgrywa coraz większą rolę w naszym życiu, zmieniając sposób, w jaki pracujemy, uczymy się i prowadzimy biznes. Dlatego Nationale-Nederlanden nie tylko angażuje się w edukację młodzieży, ale także inwestuje w szkolenia i rozwój swoich pracowników w dziedzinie nowych technologii oraz AI – podkreśla Liwia Kwiecień, członkini zarządu Nationale-Nederlanden ds. HR.
(AM, źródło: Nationale-Nederlanden)