PZU chce mocniej inwestować w transformację energetyki

0
363

Zgodnie z nową strategią PZU chce w ciągu kolejnych trzech lat skupić się na swoim głównym biznesie. Grupa zapowiada także większe zaangażowanie w transformację energetyczną kraju.

– Najważniejszym założeniem strategii jest wartość, jaką osiągniemy dla akcjonariuszy. Zaczniemy od upraszczania i przygotowywania się do rentownego wzrostu, więc porządkujemy aktywa grupy, ale też model operacyjny. Robimy to po to, żeby koncentrować się na naszym core businessie, którym są ubezpieczenia, ale też ubezpieczenia zdrowotne – mówi agencji Newseria Paweł Godek, dyrektor zarządzający obszarem strategii i M&A Grupy PZU.

Strategia koncentruje się na czterech filarach. Pierwszy z nich to prostota. Dlatego PZU upraszcza strukturę aktywów grupy kapitałowej. Drugi filar to koncentracja na core biznesie, czyli na ubezpieczeniach.

– W strategii Grupy PZU zakładamy, że w obszarze ubezpieczeń przyspieszymy i wzmocnimy wzrost, jeśli chodzi o ubezpieczenia korporacyjne majątkowe. Tutaj mamy bardzo duży trend związany z zieloną transformacją i inwestycjami KPO – podkreśla Paweł Godek. – Natomiast to, co jest ważne i nowe w naszej grupie, to większa koncentracja na rozwoju ubezpieczeń indywidualnych ochronnych, w których PZU historycznie było raczej mniej aktywne, jeżeli nie były one sprzedawane razem czy jako indywidualna kontynuacja, czyli dla klientów tzw. Silver Economy, czy w kanale bancassurance – mówi przedstawiciel PZU.

W bancassurance zakład chce zwiększyć liczbę klientów o ponad 50%, dzięki czemu jego udział w kanale bankowym zwiększy się do ponad 25%. Głównym kanałem do komunikacji z klientami będzie platforma mojePZU. Strategia ubezpieczyciela zakłada, że w 2027 roku z cyfrowego modelu obsługi będzie korzystać 8 mln klientów. Rozbudowa mojePZU wchodzi w zakres trzeciego filaru obejmującego m.in. rozwój na zagranicznych rynkach.

– Jesteśmy już liderem ubezpieczeń w krajach bałtyckich i zaczynamy budować kompetencje, jeśli chodzi o zarządzanie biznesem międzynarodowym, chociaż mamy tu jeszcze dużo do zrobienia. To, co chcemy w tym horyzoncie strategii zrobić, to przede wszystkim rozpoznawać inne rynki, uczyć się ryzyk na innych rynkach, w lżejszych modelach, bez bezpośrednich dużych inwestycji kapitałowych, w pierwszej kolejności poprzez reasekurację czynną, duże kontrakty brokerskie czy sprzedaż przez partnerów, w tym banki. Czyli jesteśmy zainteresowani, żeby być ubezpieczycielem modelu bancassurance poza Polską – wyjaśnia Paweł Godek.

Czwarty filar to zaangażowanie.

– To zaangażowanie to nie jest tylko czysty PR w formie ESG, ale też zaangażowanie w transformację energetyczną przede wszystkim czy w budowanie odporności naszych klientów indywidualnych i korporacyjnych – mówi Paweł Godek. – PZU zamierza aktywnie uczestniczyć w finansowaniu transformacji klimatycznej. Nie patrzymy na to tylko z punktu widzenia spółki ubezpieczeń majątkowych, ale z perspektywy całej grupy, w tym Pekao SA, który jest zdecydowanie najlepiej spozycjonowany na polskim rynku, aby odgrywać wiodącą rolę w finansowaniu transformacji energetycznej. Jako PZU też dokładamy do tego bardzo istotny aspekt, kluczowy w transformacji, czyli ubezpieczenia i gwarancje ubezpieczeniowe – dodaje.

Więcej o strategii Grupy PZU na lata 2025–2027 można znaleźć w artykule na portalu GU.

(AM, źródło: Newseria)