DobryAgent.pl – 100 placówek w 2,5 roku

0
864

Rozmowa z Mileną Panasko, dyrektorką ds. projektów strategicznych w ASF Premium

Redakcja „Gazety Ubezpieczeniowej”: – DobryAgent.pl świętuje powołanie 100. placówki w zaledwie 2,5 roku. Jak zrodził się pomysł na stworzenie tej marki?

Milena Panasko: – Marka DobryAgent.pl narodziła się w 2022 r., w 20. rocznicę działalności Adamczuk Serwis Finansowy. Wraz z ASF PREMIUM Sp. z o.o. stworzyliśmy projekt, który miał odpowiedzieć na potrzeby agentów ubezpieczeniowych i zapewnić im profesjonalne wsparcie. Już po ponad 2,5 roku funkcjonowania mamy 100 punktów na mapie Polski, co dowodzi słuszności naszego podejścia i wspólnej pracy z partnerami.

Jakimi założeniami kierowaliście się przy budowie marki DobryAgent.pl?

– Od początku postawiliśmy na współdziałanie, profesjonalizm, nowoczesność, rozwój i wsparcie. Wierzymy, że o sile naszej marki stanowią ludzie – agenci oraz pracownicy zespołów wsparcia.

Chcieliśmy pomóc w dotarciu do klienta, wyróżnić się z tłumu, stworzyć przyjazną i dobrze widoczną przestrzeń, w której partnerzy będą mogli rozwijać swoje biznesy, mając zapewnione potrzebne narzędzia, szeroką ofertę produktową i przejrzyste zasady współpracy. No i oczywiście chcieliśmy zrobić to wszystko trochę inaczej niż wszyscy.

Co wyróżnia DobryAgent.pl na tle innych inicjatyw na rynku?

– Naszym unikalnym wyróżnikiem jest podejście do promocji agenta. Pod marką DobryAgent.pl to agent pozostaje centralną postacią, a nasza rola polega na jego wspieraniu. Sama konstrukcja nowej marki to innowacyjne rozwiązanie na rynku usług ubezpieczeniowych. Przyzwyczajeni jesteśmy, że budowanie dostępności dzięki większemu partnerowi biznesowemu oznacza dla agenta częściową lub całkowitą utratę skutecznej i otwartej promocji własnej marki. Dominującym szyldem, logo i narracją staje się marka partnera biznesowego. Czyli promujemy własnymi działaniami markę własną podmiotu, z którym biznesowo się związaliśmy.

DobryAgent.pl nie promuje bezpośrednio właściciela marki, promuje agenta, który posługuje się tym stworzonym na potrzeby promocji logo jako swoistym znakiem jakości. Oferujemy narrację sprowadzoną do budowania marki własnej agenta na podstawie sprawdzonych modeli współpracy – franczyzy oraz punktów partnerskich – i zapewniamy kompleksowe wsparcie, obejmujące technologię, szkolenia, doradztwo i marketing. Hasło „Jesteś w dobrych rękach” wyraża naszą filozofię: to klient, agent i firma tworzą razem silne fundamenty.

Sto placówek w tak krótkim czasie to imponujące osiągnięcie. Co pozwoliło Wam na tak dynamiczny rozwój?

– Kluczowym czynnikiem była współpraca z zaufanymi partnerami oraz efektywna organizacja wsparcia. Postawiliśmy na szeroką ofertę produktową, profesjonalną obsługę i jednolite standardy wizerunkowe. W czerwcu tego roku, podczas kongresu Grupy ASF, liczba placówek wynosiła 65, a teraz mamy już ponad 100. Jednak należy pamiętać, i to jest dla nas najważniejsze, że o sile stanowią ludzie. To sukces agentów, którzy swoją wiedzą i doświadczeniem wspierają klientów w każdej sytuacji, realizując hasło przewodnie zapewniające klienta, że „jest w dobrych rękach”. To pracownicy zespołów w ASF Premium wspierający agenta w codziennej pracy. Podstawa i najwyższa wartość, bez której ten projekt by nie powstał. Nasz sukces zawdzięczamy naszej elastyczności i nieustannemu dostosowywaniu się do potrzeb rynkowych.

Jakie korzyści oferujecie agentom, którzy dołączają do DobryAgent.pl?

– Agenci korzystają z gotowego modelu biznesowego oraz szerokiego wsparcia operacyjnego. Mają dostęp do szkoleń, doradztwa biznesowego i zaawansowanych narzędzi IT, takich jak systemy CRM. Otrzymują wsparcie w zakresie marketingu, prowadzenia kampanii reklamowych. Dzięki temu mogą skupić się na sprzedaży, budowaniu relacji z klientami i rozwoju swojej działalności.

Jakie wyzwania napotkaliście podczas budowy sieci?

– Jednym z wyzwań było zachowanie jednolitych standardów w szybko rozwijającej się sieci. Kolejnym aspektem było dostosowanie naszego modelu do różnych modeli pracy agentów i specyfiki lokalnych rynków. Ważne było również budowanie zaufania klientów do nowej marki, co realizujemy poprzez konsekwencję w działaniach i transparentność przekazu.

Jakie macie plany na przyszłość?

– Chcemy kontynuować dynamiczny rozwój, stale wzmacniać naszą ofertę i wspierać agentów w ich codziennej pracy. Skupiamy się na doskonaleniu narzędzi technologicznych oraz wprowadzaniu nowych rozwiązań szkoleniowych, chociażby przez tworzenie nowych tematów w ramach autorskiego projektu szkoleniowego – Akademii Dobrego Agenta.

Naszym celem jest także umacnianie marki jako synonimu profesjonalizmu i wiarygodności na rynku ubezpieczeń.

Jak postrzegacie przyszłość rynku ubezpieczeniowego w Polsce?

– Rynek ubezpieczeniowy staje się coraz bardziej wymagający, a klienci oczekują elastyczności i indywidualnego podejścia. Widzimy ogromny potencjał w rozwoju technologii oraz edukacji finansowej. DobryAgent.pl chce być liderem tych zmian, wspierając zarówno agentów, jak i klientów.

Czy w najbliższym czasie można Was gdzieś spotkać, aby porozmawiać o warunkach wejścia do projektu DobryAgent.pl?

– Tak, bierzemy czynny udział w spotkaniach z cyklu „Po Drodze z ASF”. W ramach działań marki ASF Premium ruszyliśmy w Polskę, aby porozmawiać z agentami o ich potrzebach i zmianach, jakie czekają branżę w tym roku. Szczegóły wydarzenia, harmonogram spotkań i formularz rejestracyjny można znaleźć na stronie www.podrodze.asfpremium.pl

Dziękujemy za rozmowę i gratulujemy dotychczasowych sukcesów.

– Dziękujemy. Zachęcamy do współpracy i wspólnego budowania przyszłości polskiego rynku ubezpieczeniowego!