Ubezpieczenia majątkowe w regionie Azji i Pacyfiku rosną szybciej niż gdzie indziej

0
131

Do 2028 r. dla branży ubezpieczeń majątkowych w regionie Azji i Pacyfiku (APAC) przewidywany jest skumulowany roczny wskaźnik wzrostu w wysokości 10,8%, mierzony składką przypisaną brutto. Składka wzrośnie z 93,1 mld dol. w 2023 r. do 152,2 mld dol. w 2028 r. – prognozuje Global Data w najnowszym raporcie dotyczącym trendów na rynku ubezpieczeń majątkowych w podziale na regiony i linie ubezpieczeń.

Oczekuje się, że wzrost w ubezpieczeniach majątkowych w regionie APAC w latach 2024–2028 przewyższy średnią globalną, dla której CAGR wyniesie 8,1%.

Ubezpieczenia majątkowe w regionie Azji i Pacyfiku są skoncentrowane na trzech głównych rynkach – chińskim, japońskim i australijskim, których łączny udział w składce przypisanej regionu w 2024 r. wynosi 75,2%. W 2024 r. Chiny odpowiadały za 36% składki przypisanej w regionie APAC, Japonia za 23,5%, natomiast Australia za 15,7%.

W 2024 r. ubezpieczenia od ognia i ubezpieczenia domów od wielu ryzyk są segmentami ubezpieczeń majątkowych, które dominują na rynku majątkowym APAC wskutek nasilenia się zdarzeń katastroficznych.

– Rynek ubezpieczeń majątkowych APAC doświadcza istotnego wzrostu o 8,3% w 2024 r. dzięki dyscyplinie underwritingu i wzrostowi składek w ubezpieczeniach od ognia i ubezpieczeniach domów od wielu ryzyk – komentuje Aarti Sharma, analityk ubezpieczeniowy Global Data. – Korzystne zmiany regulacyjne i wykorzystanie zaawansowanych technologii, takich jak sztuczna inteligencja i uczenie maszynowe, do oceny ryzyka i usprawnienia procesu likwidacji szkód będzie nadal motorem wzrostu. Wzrost popytu na polisy ubezpieczeń od ognia i ubezpieczeń domów od wielu ryzyk można przypisać rosnącej świadomości ryzyk finansowych wynikających z katastrof naturalnych i zapotrzebowaniu na kompleksową ochronę. Analiza danych z wykorzystaniem AI pomaga ubezpieczycielom generować leady sprzedażowe. Wirtualni asystenci i chatboty przeprowadzają klientów przez proces zakupu i wspomagają kontakt z nimi, oferując informacje o polisach i statusie szkody, co prowadzi do zwiększenia efektywności – dodaje.

AC