Europ Assistance Polska: Cyber assistance tarczą ochronną w świecie cyfrowych zagrożeń

0
245

Utrata danych wskutek ataku hakerskiego, dostępu do kont bankowych czy wyciek wrażliwych informacji mogą mieć poważne konsekwencje finansowe i reputacyjne. Dlatego potrzeba usług takich jak cyber assistance staje się kluczowa. Dzięki nim użytkownicy zyskują profesjonalne wsparcie w ochronie przed zagrożeniami oraz narzędzia, które pozwalają skutecznie przeciwdziałać wirtualnym atakom – uważają eksperci Europ Assistance Polska.

Operator wyróżnia kilka etapów, na których usługa cyber assistance będzie przydatna: monitoring zagrożeń, zapobieganie potencjalnym zagrożeniom oraz łagodzenie skutków zagrożenia, które nie zostało na czas wykryte i zneutralizowane. Posiadanie cyber assistance daje pewność, że w razie ataku poszkodowany nie jest pozostawiony samemu sobie. W ramach ubezpieczenia ma on bowiem dostęp do specjalistów, którzy pomogą w analizie i neutralizacji zagrożeń. Polisa może też pokryć koszty związane z odtworzeniem uszkodzonego systemu po ataku lub z zapłatą okupu za zaszyfrowane dane.

Cyber assistance to również:

  • dostęp do specjalnego portalu, na którym dane, m.in. numery kart płatniczych, adresy email, numer telefonu, są monitorowane pod kątem ich wykorzystania przez przestępców,
  • ochrona podczas zakupów online oraz wypłata odszkodowania w razie oszustwa ze strony sprzedającego,
  • odzyskanie danych elektronicznych,
  • przywrócenie dostępu do danych,
  • pomoc w tworzeniu kopii zapasowych,
  • zakup nowego oprogramowania w miejsce tego, które zostało uszkodzone lub zniszczone,
  • usunięcie złośliwego oprogramowania,
  • infolinia techniczna,
  • sprzęt zastępczy,
  • zdalna pomoc IT.

– Ubezpieczenia takie jak cyber assistance to kompleksowa ochrona danych i nieocenione wsparcie w obliczu współczesnych zagrożeń cyfrowych. Wsparcie technologiczne usługi cyber assistance rozpoczyna się już na etapie monitorowania potencjalnych zagrożeń i zapobieganiu w ich materializacji. Doradztwo w zakresie bezpieczeństwa cyfrowego, pomoc przy odzyskaniu danych, ubezpieczenie od strat finansowych wynikających z cyberataków to dodatkowe możliwości, jakie daje nam taka polisa – tłumaczy Marcin Zieliński, dyrektor generalny Europ Assistance Polska.

Cyber assistance to rozwiązanie, które może być dostosowane zarówno do potrzeb osób prywatnych, jak i firm. Przedsiębiorstwa mogą skorzystać z pakietów oferujących ochronę sprzętu IT, pomoc prawną i psychologiczną, jak również monitoring mediów pod kątem publikacji fałszywych lub negatywnych treści na ich temat w sieci.

– Obecnie praca w pełni zdalna bądź hybrydowa jest dość powszechna. Wiele firm daje taką możliwość swoim pracownikom, dlatego cyber assistance może się sprawdzić jako dobre uzupełnienie zabezpieczenia sprzętów osób pracujących w tej formule – kontynuuje Marcin Zieliński. 

Edukacja ponad wszystko

Rozwój cyfrowy w szczególności rozwój sztucznej inteligencji daje cyberprzestępcom nowe możliwości. Wzrost świadomości na temat cyberzagrożeń jest jednym z najważniejszych elementów ochrony cyfrowej.

– Edukacja naszych pracowników, klientów, jak również nas samych jest częścią skutecznej strategii obrony przed rosnącymi zagrożeniami w cyfrowym świecie. Nasi pracownicy kilka razy w roku mają obowiązkowe szkolenia z cyberbezpieczeństwa. Natomiast w tym roku bardzo mocno chcemy się skupić również na naszych klientach, tak aby czuli się bezpiecznie nie tylko w podróży czy na drodze, ale również surfując po sieci – mówi  Rafał Marczewski, dyrektor zarządzający ds. IT Europ Assistance Polska.

(AM, źródło: Europ Assistance Polska)