WTW wraz z Fundacją DKMS wspiera walkę z nowotworami krwi

0
310

Pod koniec lutego WTW zorganizowało Dzień Dawcy Szpiku we współpracy z Fundacją DKMS. Inicjatywa narodziła się z potrzeby jednego z pracowników firmy.

Fundacja DKMS pomogła na każdym etapie przygotowania akcji: przeszkoliła pracowników, w szczególności wolontariuszy, przekazała pakiety do pobrania materiału genetycznego potrzebnego do znalezienia bliźniaków genetycznych dla osób potrzebujących i wspierała całą akcję materiałami informacyjnymi i promocyjnymi. Przeprowadziła również webinar dla pracowników, podczas którego szczegółowo opisała procedurę rejestracji, procedurę przekazania szpiku w przypadku znalezienia bliźniaka genetycznego w potrzebie, ale także przekazała warunki umożliwiające przystąpienie do bazy oraz przypadki, które dawców mogą z bazy wykluczyć.

– Pytania związane z procedurą dawstwa są zupełnie naturalne, dlatego zawsze staramy się, aby nasi potencjalni dawcy mieli pełną wiedzę na temat całego procesu. Jesteśmy wdzięczni za tak ciepłe przyjęcie w WTW, za otwartość i zaangażowanie. Równocześnie chętnie wesprzemy inne firmy w przeprowadzaniu takiej akcji – mówi Patrycja Krajewska, koordynatorka ds. Rekrutacji Dawców Fundacji DKMS.

Poza Warszawą akcja prowadzona była w Poznaniu, Katowicach i we Wrocławiu.

– Pracownicy WTW pokazali już kolejny raz, jak ważne jest dla nich niesienie pomocy. Dzięki wsparciu Fundacji DKMS i zaangażowaniu naszych wolontariuszy mogliśmy sprawnie koordynować akcję rejestrowania nowych potencjalnych dawców szpiku – mówi Grażyna Omilianowicz, Senior HR Business Partnerka w WTW, jedna z organizatorek akcji.

Istotnym elementem akcji była również wewnętrzna kampania komunikacyjna, której celem było zwiększenie świadomości na temat dawstwa szpiku oraz zachęcenie pracowników do rejestracji w bazie.

– Dawstwo szpiku ratuje ludzkie życie. Cieszę się, że mogłam być częścią tego projektu, zarówno zajmując się komunikacją w zakresie tej akcji, jak i stając się potencjalnym dawcą dzięki rejestracji w bazie – podkreśla Wiktoria Bednarczyk, starsza specjalistka ds. Marketingu WTW.

– Jestem dumna, że mogę kierować zespołem ludzi tak wrażliwych na potrzeby drugiego człowieka, pełnych pomysłów i chęci do ich realizacji. Sama przy tej okazji przystąpiłam do bazy DKMS. Uważam, że takie inicjatywy są bardzo ważne, bo niosą realną pomoc. W WTW wspieramy je chociażby poprzez dzień wolny na wolontariat oraz program Matching gift, dzięki któremu pracodawca pomnaża darowizny pracowników. Dziękuję wszystkim pracownikom WTW, którzy zorganizowali tę akcję, i tym którzy do niej przystąpili po raz kolejny, pokazując swoją wrażliwość, otwartość i zaangażowanie – podkreśla Barbara Timofiejuk, Head of Poland WTW.

(AM, źródło: WTW)