AGRO Ubezpieczenia są znaczącą marką na rynku ubezpieczeń od ponad 20 lat. Wywodzą się z Pocztowego Towarzystwa Ubezpieczeń Wzajemnych (PTUW) i posiadają w 100% polski kapitał. Firma oferuje wiele produktów konkurencyjnych wobec innych towarzystw.
Ubezpieczenie domów i mieszkań oferuje szeroki zakres ochrony, w tym od pożaru wywołanego przez niedopałek papierosa, zalania przez niedomknięte okno i wielu innych ryzyk. Klient może wybrać polisę roczną lub trzyletnią.
Towarzystwo ma dobrą ofertę dla mikroprzedsiębiorstw oraz małych i średnich firm umożliwiającą dokładne dopasowanie zakresu do specyfiki działalności.
AGRO Ubezpieczenia oferują ubezpieczenia podróży krajowych i zagranicznych, których asystorem jest Europ Assistance. Oferta wyróżnia się na rynku możliwością ubezpieczenia grup turystycznych obejmujących nawet 90 osób na jednej polisie. To idealne rozwiązanie choćby dla organizatorów wycieczek szkolnych i firmowych.
Ubezpieczenia komunikacyjne wyróżnia możliwość wykupienia AC na pojazdy do 20. roku eksploatacji, bezgotówkowa likwidacja szkód szybowych oraz opcja braku udziału własnego w autocasco. Polisa oferuje assistance z holowaniem bez limitu kilometrów w Polsce.
W ofercie towarzystwa jest również wiele ubezpieczeń rolnych z kompleksowym zakresem ochrony i konkurencyjnymi cenami. Firma wyróżnia się na rynku elastycznością i indywidualnym podejściem do klienta. Od ponad dwóch dekad najlepiej rozumie specyfikę pracy rolnika.
AGRO Ubezpieczenia wspierają pośredników na terenie całej Polski poprzez sieć regionalnych dyrektorów sprzedaży (RDS), którzy służą agentom ubezpieczeniowym pomocą. W trakcie indywidualnych spotkań tłumaczą niuanse systemu sprzedaży, przeprowadzą szkolenia produktowe czy z obsługi posprzedażowej i odpowiedzą na wszystkie pytania.
Redakcja „Gazety Ubezpieczeniowej”: – Co wyróżnia AGRO Ubezpieczenia na tle innych towarzystw?
Mariusz Lis, RDS w woj. warmińsko-mazurskim: – Podam przykład Bezpiecznego Domu. Jako jedyni w zakresie ubezpieczonych ruchomości domowych mamy sprzęt elektroniczny (telefony, smartfony, tablety, laptopy, palmtopy, notebooki itp.) – od wszystkich ryzyk, w tym od szkód własnych nieumyślnych, wyrządzonych wbrew woli ubezpieczonego (domowników).
Albo jeżeli np. klient zostawi włączone żelazko i dojdzie do pożaru, to AGRO Ubezpieczenia nie będą powoływały się na rażące niedbalstwo. Wypłacimy odszkodowanie.
Natalia Owsianowska, RDS w woj. zachodniopomorskim i lubuskim: – Dodam, w zakresie mamy „kradzież zwykłą”. Podam na prostym przykładzie – jestem w ogrodzie, popijam kawę na tarasie, a w tym czasie złodziej wchodzi do domu i kradnie moją torebkę. Nie muszę dokupować tej opcji, u nas jest w standardzie. To są te „smaczki”, które nas wyróżniają.
Bezpieczny Dom to jeden produkt. A inne?
N.O.: – Mamy dosprzedaż polisy AC wraz z assistance. Możemy dokupić krótkoterminowe autocasco (minimum trzy miesiące), ale zawsze do końca trwania okresu polisy OC zarówno w naszym, jak i w innym towarzystwie, którą to polisę klient np. przejął z kupionym autem i z której nie chce rezygnować. Mało jest na rynku tak zwanego samodzielnego autocasco. Agenci bardzo cenią taką możliwość w naszej firmie.
M.L.: – Wyróżnia nas Agrocasco dla maszyn rolniczych. W pełnym pakiecie proponujemy unikatowe rozwiązania – chociażby rozszerzone ryzyko awarii bez limitu, czyli do sumy ubezpieczenia maszyny rolniczej, czy pojazd zastępczy z limitem poniesionych kosztów do 10 tys. zł. Takiej opcji nie ma nikt na rynku!
Płynnie przeszliśmy do ubezpieczeń dla rolników. Wasza firma mocno na nie stawia?
N.O.: – Potwierdzam. Idzie wiosna, za chwilę rolnicy będą ubezpieczać uprawy. Jako jedyni mamy all risk w uprawach, gdzie bierzemy pod uwagę np. stres termiczny rośliny. Nie badamy siły wiatru, aby zgodnie z definicją był huraganowy – szkody spowodowane przez silny wiatr (niekoniecznie o sile huraganu) w ramach wariantu all risk w AGRO Ubezpieczeniach są w zakresie.
Można długo szukać, a nie znajdzie się na rynku równie dobrej oferty. Uważam, że każdy agent, chcąc zaoferować rolnikowi najlepsze rozwiązanie, powinien zacząć analizę od przejrzenia naszej oferty. Na pewno zostanie z AGRO Ubezpieczeniami.
Jak wygląda codzienna współpraca z pośrednikami, którzy w swojej ofercie posiadają produkty od AGRO Ubezpieczeń?
M.L.: – Wspierając pośredników ubezpieczeniowych czy agentów, bywamy pomocni przy bezpośredniej obsłudze klienta. Dzięki naszemu wsparciu i wiedzy możemy praktycznie od ręki porównać warunki ubezpieczeń, pakietów i rozwiać wszelkie wątpliwości.
N.O.: – Jesteśmy w bieżącym kontakcie z naszymi agentami, większość z nich po prostu nas zna i to jest dużym atutem. Jesteśmy swego rodzaju łącznikiem między agentem a centralą. Naszą rolą jest przede wszystkim doprecyzowanie i tym samym przyspieszenie procesu analizy produktu. Jesteśmy dla współpracujących z nami osób nie tylko wsparciem posprzedażowym. Często staramy się studzić emocje w trudnych sytuacjach w kontakcie z klientami i agentami.
Czy pomagacie im również w technicznych kwestiach?
M.L.: – Jako regionalni dyrektorzy sprzedaży stawiamy na szybkość obsługi, ponieważ często po drugiej stronie słuchawki jest potrzebujący zarówno agent, jak i klient. Jesteśmy przez agentów chwaleni za dyspozycyjność, a przede wszystkim, że szybko reagujemy na problemy, z którymi się do nas zgłaszają.
N.O.: – Standardem jest wsparcie przy obsłudze systemów sprzedażowych. Staramy się także poznać każdego pośrednika, bo każdy zmaga się z innymi problemami i potrzebuje innej formy wsparcia. Te tematy zazwyczaj omawiamy na bieżąco m.in. podczas naszych spotkań. Często na start współpracy przygotowujemy różnorodne pakiety gadżetów dla nowych pośredników. Na pewno jest to też wyróżnik na rynku. Ważne są dla nas przede wszystkim relacje międzyludzkie, a nie tylko biznesowe.
