W Europa Ubezpieczenia dynamicznie dostosowujemy nasze produkty do zmieniających się potrzeb podróżujących. Rosnąca popularność aktywnej turystyki czy wyjazdów w mniej oczywiste kierunki to tylko niektóre zmiany na rynku turystycznym, do których dostosowaliśmy nasze ubezpieczenie Travel World.
Ostatnie lata przyniosły istotne zmiany w sposobie podróżowania – zarówno pod względem kierunków, jak i oczekiwań klientów. Pandemia, rosnące zainteresowanie aktywną turystyką czy zmieniająca się demografia turystów stały się impulsem do ewolucji produktów ubezpieczeniowych. W Europa Ubezpieczenia w odpowiedzi na te potrzeby rozwijamy ofertę, która nie tylko spełnia nowe oczekiwania klientów, ale też kształtuje rynkowe trendy.
Travel World, czyli dopasowana ochrona
W ostatnich latach obserwujemy wyraźny wzrost zainteresowania ubezpieczeniami turystycznymi, co jest efektem zarówno zmian na rynku usług turystycznych, jak i rosnącej świadomości Polaków na temat konieczności posiadania ochrony podczas podróży.
Szczególnym zainteresowaniem cieszy się oferowana przez Europa Ubezpieczenia polisa Travel World, która zapewnia kompleksową ochronę klientom podróżującym za granicę. Travel World to odpowiedź na złożoność dzisiejszych podróży – zarówno standardowych, jak i bardziej wymagających. To kompleksowe ubezpieczenie podróżne, które łączy szeroki zakres ochrony z elastycznością i personalizacją. W ramach Travel World oferujemy m.in:
- Wysokie sumy ubezpieczenia kosztów leczenia do 500 tys. euro.
- Odrębną sumę ubezpieczenia na transport medyczny – 150 tys. euro w wariancie VIP.
- Nielimitowane koszty transportu w wariancie The Best.
- Szeroki katalog sportów letnich w zakresie ochrony we wszystkich wariantach ubezpieczenia.
- Następstwa chorób przewlekłych i psychicznych w zakresie ochrony.
Ochroną obejmujemy również zdarzenia powstałe pod wpływem alkoholu oraz ubezpieczenie OC obejmujące szkody majątkowe i szkody osobowe. Ubezpieczamy też bagaż na wypadek np. zgubienia, kradzieży czy utraty z winy przewoźnika. Dodatkowo umożliwiamy bezpłatne przedłużenie ochrony o pięć dni w sytuacjach nagłych. W przypadku koniecznego kontaktu z Centrum Pomocy zwracamy koszty połączeń telefonicznych. Udostępniliśmy również możliwość bezpłatnego zgłoszenia zdarzenia za pośrednictwem wifi-call – to bardzo istotne, kiedy klienci przebywają w odległych, egzotycznych destynacjach, gdzie koszty połączeń są bardzo wysokie. To wszystko powoduje, że ubezpieczenie Travel World jest kompleksowe i można je dostosować do potrzeb każdego klienta.
Edukacja klienta najważniejsza
Choć świadomość Polaków co do ubezpieczeń systematycznie rośnie, a polisy podróżne kupuje blisko 80% podróżnych, w dalszym ciągu jest w tym obszarze wiele do zrobienia. Jak pokazują badania, jedynie 1/3 badanych kupuje ubezpieczenia podróżne za każdym razem, gdy wyjeżdża za granicę, a 46% robi to w zależności od wybranego kierunku lub czasu trwania wyjazdu. Decyzje co do zakupu opierają się też często na cenie, a nie zakresie ochrony.
Wśród klientów biur podróży pokutuje przekonanie, że podstawowa polisa, w której suma ubezpieczenia sięga 100–150 tys. zł, będzie wystarczająca w każdej okoliczności. Często nie zdają sobie sprawy, że zbyt niski limit na koszty leczenia może prowadzić do sytuacji, w której, w przypadku poważnej choroby czy wypadku, całość kosztów nie zostanie pokryta.
Kluczowa rola agentów
Branża turystyczna i ubezpieczeniowa powinny nieustannie prowadzić wspólne działania edukacyjne mające na celu zwiększenie świadomości ubezpieczeniowej podróżujących za granicę Polaków. Największą rolę odgrywają tu agenci ubezpieczeniowi oraz pracownicy biur podróży, którzy są pierwszym punktem kontaktu dla klienta. Ich wiedza i umiejętność przekazania istotnych informacji o polisach – m.in. o sumie ubezpieczenia kosztów leczenia, ochronie dla osób z chorobami przewlekłymi czy ryzykach związanych ze sportami – są kluczowe dla zwiększenia świadomości i bezpieczeństwa podróżnych.
Ubezpieczenie jako realna wartość
Współczesne ubezpieczenie turystyczne nie może być traktowane wyłącznie jako „formalny dodatek” do wakacji. Klienci oczekują dziś kompleksowej ochrony, szybkiego wsparcia i elastyczności. Sukces produktów takich jak Travel World pokazuje, że rynek ubezpieczeń turystycznych w Polsce dojrzewa – zarówno po stronie klientów, pośredników, jak i ubezpieczycieli.
TU Europa pozostaje aktywnym uczestnikiem tej zmiany, stale rozwijając swoje portfolio i wspierając partnerów w oferowaniu ochrony, która naprawdę działa tam, gdzie klienci najbardziej jej potrzebują.
Katarzyna Szepczyńska
dyrektorka sprzedaży ubezpieczeń turystycznych Europa Ubezpieczenia
