Młodzi laureaci konkursu Fundacji PZU „Postaw na #CzystyPrzekaz” odwiedzili instytucje unijne w Brukseli, gdzie uczestniczyli w spotkaniach i wydarzeniach związanych z zakończeniem polskiej prezydencji w Radzie UE.
Konkurs był elementem kampanii społeczno-edukacyjnej Fundacji PZU „Czysty Przekaz”, która jest odpowiedzią na rosnącą w społeczeństwie dezinformację. Zadaniem konkursowym było stworzenie projektu lub pomysłu na działanie, który będzie promował świadome korzystanie z internetu. Zespoły ze szkół w całej Polsce przygotowały projekty odpowiadające na wyzwania cyfrowego świata.
W konkursie zwyciężyły projekty:
- „Zanim udostępnisz – sprawdź!” – I LO w Łomży,
- „#ZobaczSiebieWSieci” – LO nr 1 w Oławie,
- „#FiveForTrue” – ZSZiO w Lubaniu,
- „W to mi graj” – ZSE w Nowym Targu,
- „Kształtowanie Postaw Empatycznych w Dialogu Online” – ZS nr 1 w Hrubieszowie.
– Młodzi ludzie najlepiej znają osoby w podobnym wieku. Dlatego chcieliśmy, by oni sami przygotowali projekty dla swoich rówieśników – powiedziała Maia Mazurkiewicz, prezeska Fundacji PZU. – Otrzymaliśmy bardzo wiele inspirujących zgłoszeń. Zachwyciły nas swoją oryginalnością, zaangażowaniem i dojrzałym podejściem do tematu. Niesamowita jest empatia młodych ludzi i świadomość, jak ważne są kompetencje związane z rozpoznawaniem dezinformacji. Dlatego zdecydowaliśmy się wyróżnić nie trzy, ale aż pięć zespołów uczniowskich – dodała.
Główną nagrodą w konkursie była kilkudniowa wycieczka nagrodzonych zespołów wraz z opiekunami do Brukseli. Młodzi ludzie mieli okazję zwiedzić unijne instytucje, ale także spotkać się z przedstawicielami Komisji Europejskiej, Rady UE i Parlamentu Europejskiego. Uczniowie wzięli udział w sesjach informacyjnych, zwiedzili Dom Historii Europejskiej i uczestniczyli w uroczystym koncercie „UNITY” – wydarzeniu wieńczącym polską prezydencję w Radzie UE.
(AM, źródło: PZU)