Prudential mierzy wysoko

0
211

Harmonijny rozwój na przestrzeni ostatnich 12 lat umożliwił Prudential w Polsce osiągnięcie rentowności. Teraz ubezpieczyciel chce zwiększyć skalę swojej działalności, w czym mają mu pomóc rozbudowa oferty oraz sieci dystrybucji, a także wykorzystanie nowoczesnych technologii – informuje XYZ.pl.

Jarosław Bartkiewicz, prezes Prudential w Polsce, sprzedającego polisy pod marką Pru, w rozmowie z serwisem podkreśla, że jego firma rośnie w szybszym tempie niż rynek, zarówno pod względem składki przypisanej brutto, jak i sprzedaży nowych polis, notując corocznie historyczne rezultaty. Celem jest utrzymanie wysokiej dynamiki wzrostu przypisu, liczby klientów (obecnie jest ich 120 tys.) oraz zysków. Dla osiągnięcia tego zakład zamierza jeszcze w tym roku zwiększyć sieć agencyjną z obecnych 900 do 1 tys. pośredników.

Prudential chce też rozwinąć dystrybucję za pośrednictwem bancassurance. Obecnie współpracuje z jedynie z Velo Bankiem. Choć Jarosław Bartkiewicz deklaruje zadowolenie z partnerstwa, to przyznaje, że jego firma wraz z bankiem pracuje nad zwiększeniem efektywności sprzedaży i podniesieniem jej jakości. Towarzystwo rozmawia też o współpracy z innym bankiem.

Filarem Prudential pozostają ubezpieczenia oszczędnościowe i emerytalne. Mniejszym zainteresowaniem cieszą się polisy ochronne i inwestycyjne. Aby zdynamizować sprzedaż, firma chce poszerzyć swoją propozycję produktową o dodatkowe umowy (ridery) do polis na życie lub oszczędnościowych. Jarosław Bartkiewicz przyznaje, że jego firma chce, aby polisy obejmowały np. pokrycie kosztów leczenia za granicą.  Zastrzega jednocześnie, że Pru nie zamierza wchodzić ani w ubezpieczenia grupowe, ani w polisy majątkowe. Prezes przyznaje również, że ubezpieczyciel chce wykorzystać sztuczną inteligencję w procesach wewnętrznych, np. do wsparcia pracowników.

Więcej:

XYZ.pl z 4 lipca, Piotr Sobolewski „Polski Prudential rośnie szybciej niż rynek. Postawi na zdrowie, cyfryzację i zatrudni więcej agentów”

(AM, źródło: XYZ.pl)