W świecie ubezpieczeń rola agenta pozostaje niezmiennie kluczowa – to on zna swojego klienta, rozumie jego potrzeby i dobiera najlepsze rozwiązania. Ale żeby mógł działać skutecznie, musi czuć, że stoi za nim solidny partner. Bliskie partnerstwo buduje się przede wszystkim na codziennym, realnym wsparciu, dostępności i relacji.
Warta od lat współpracuje z agentami, tworząc sieć opartą na wzajemnym zaufaniu i partnerskim podejściu. Najważniejsze w tej współpracy kwestie to czas, uważność i wsparcie.
Słuchamy potrzeb i zmieniamy się dla lepszej współpracy
Warta prowadzi regularne, pogłębione badania satysfakcji agentów, nie tylko po to, by znać swoje mocne strony, ale przede wszystkim, by szybko reagować tam, gdzie pojawia się potrzeba zmian. Wyniki są punktem wyjścia do realnych ulepszeń: zarówno procesowych, jak i organizacyjnych. To podejście pozwala utrzymać wysoki poziom zadowolenia ze współpracy i budować relacje oparte na zaufaniu.
W ostatnim badaniu, w którym udział wzięło 1000 pośredników, agenci bardzo wysoko ocenili współpracę z Wartą. Warto podkreślić, że 80% badanych stanowili multiagenci, posiadający stałe doświadczenie we współpracy również z innymi firmami ubezpieczeniowymi. Głównym celem badania było określenie poziomu zadowolenia oraz skłonności do rekomendacji Warty.
- Prawie wszyscy, bo aż 96% agentów pozytywnie oceniło współpracę z Wartą (jest to wzrost o 3 pkt. proc. względem poprzedniej edycji badania).
- Wskaźnik NPS wyniósł +68, co czyni Wartę zdecydowanym liderem na tle branży.
- Aż 75% rekomenduje współpracę z Wartą innym agentom (ubezpieczyciel, który uplasował się jako drugi na liście, uzyskał wynik 38%).
Najczęściej wskazywane przez agentów atuty współpracy z Wartą to dostępność, zaangażowanie i wiedza menedżerów sprzedaży, wysoka jakość obsługi przez Centrum Obsługi Agenta, wysoka jakość szkoleń oraz zakres i jakość produktów ubezpieczeniowych.
Relacje – filar współpracy
Za dobrymi relacjami z pośrednikami stoi konkretne podejście organizacyjne i kultura współpracy. Agenci podkreślają, że czują się zauważeni, że są partnerami, a nie tylko ogniwem sprzedaży.
– Z Wartą współpracuję już od 28 lat. Bardzo cenię sobie tę współpracę, bo jest to poważny i wiarygodny partner. W mojej ocenie empatia i zaangażowanie pracowników Warty, na każdym szczeblu, tworzy organizację, która realnie wspiera nas, agentów. Współpraca z moim menedżerem jest wzorcowa – zawsze dostępny, zawsze pomocny i mogę na niego liczyć. Dzięki licznym szkoleniom jesteśmy profesjonalistami, których doceniają nasi klienci. To pozwoliło nam zbudować bardzo silną markę osobistą, z dobrą renomą – mówi Małgorzata Lipińska, właścicielka Agencji Ubezpieczeniowej w Siedlcach.
– Nie ma dnia, byśmy nie byli z naszymi agentami w kontakcie. Spotykamy się, rozmawiamy, słuchamy ich potrzeb i naprawdę bierzemy je pod uwagę. Wiemy, że partnerska relacja to nie współpraca zza biurka. My te relacje pielęgnujemy. To właśnie dlatego tak duży nacisk kładziemy na dostępność naszych menedżerów, rozwój kompetencji agentów i realne wsparcie w codziennej pracy – mówi Krzysztof Stanisławski, dyrektor Departamentu Sprzedaży – Sieć Warta.
Szkolenia to dobra inwestycja
Agenci doceniają również bogaty program szkoleń oferowany w Warcie, zarówno produktowych, jak i rozwojowych.
– Co roku agenci mogą liczyć na nasze aktywne wsparcie w rozwoju swoich kompetencji, które przekładają się na efektywność i jakość obsługi klienta. Mamy bardzo szeroki zestaw szkoleń. Co ważne, w naszej ofercie uwzględniamy realne potrzeby agentów, zarówno rozpoczynających swoją karierę w pośrednictwie ubezpieczeniowym, jak i agentów z szerokim doświadczeniem w tym zawodzie. Zapewniamy im nie tylko wiedzę produktową, ale też praktyczne wsparcie w obszarach okołobiznesowych i budowaniu kompetencji sprzedażowych. Żeby nasze szkolenia były bardziej zachęcające, wprowadziliśmy także nowe, niestandardowe formaty szkoleń, i to nam się sprawdza – mówi Dagmara Różańska, dyrektorka Departamentu Szkoleń i Rozwoju Sieci Sprzedaży.
Warto budować partnerskie relacje w biznesie
Przykład Warty pokazuje, że partnerskie relacje powinno budować się na zaufaniu, transparentności i dostępności. Ubezpieczyciel to dla agenta nie tylko dostawca produktów, ale też prawdziwe wsparcie w codziennej pracy.
– Od lat konsekwentnie rozwijamy model współpracy, w którym agent jest dla nas partnerem w biznesie, zawsze w centrum naszej uwagi. Przygotowując narzędzia wsparcia sprzedaży, kierujemy się potrzebami i oczekiwaniami naszych partnerów. To podejście procentuje wysokimi ocenami, lojalnością i realnym zaangażowaniem sieci sprzedaży. Dobre relacje nie są efektem przypadku. To wynik naszej ciągłej pracy i gotowości do słuchania – podsumowuje Eryk Szczepański, dyrektor Departamentu Sprzedaży – Sieć HDI.
