Z danych Rankomat wynika, że sierpień przyniósł trzeci z rzędu spadek cen OC posiadaczy pojazdów mechanicznych. Nie wszyscy mogą jednak cieszyć się z tańszego ubezpieczenia.
Stabilizacja cen
Na podstawie kalkulacji dokonywanych w porównywarce jej eksperci oszacowali, że średnia stawka OC ppm. w sierpniu wyniosła 672 zł – o 39 zł mniej niż w maju, kiedy składki osiągnęły najwyższy poziom od 2018 roku (711 zł). W ciągu ostatnich trzech miesięcy ceny systematycznie spadały, wracając do poziomów notowanych latem ubiegłego roku.
Toyota w gronie najdroższych
W sierpniu średnia stawka OC ppm. przekraczała 700 zł tylko w przypadku trzech marek. Pierwsze dwie to BMW i Audi. Niespodzianką jest dołączenie do tego grona Toyoty. Jeszcze rok temu była w czołówce najtańszych aut do ubezpieczenia, a dziś znalazła się wśród najdroższych.
– Przez lata Toyota wyróżniała się niskimi składkami – jej właściciele to często doświadczeni kierowcy, a auta nie kojarzyły się z dynamiczną jazdą. Obecnie jednak obserwujemy wyraźny wzrost cen OC dla samochodów hybrydowych, a Toyota jest ich czołowym producentem. Hybrydy są popularne w miastach, gdzie o kolizję nietrudno – stąd wyższe ryzyko, a co za tym idzie, wyższe składki – komentuje Stefania Stuglik, ekspertka Rankomat ds. ubezpieczeń komunikacyjnych.
(AM, źródło: Rankomat)