Książka „Makabrama” Marcina Szczygielskiego została uznana za najlepszą pozycję dla młodych czytelników w tegorocznym konkursie Literacka Podróż Hestii. Werdykt ogłoszono 19 września podczas uroczystej gali w siedzibie ERGO Hestii.
To już piąta edycja konkursu, którego mecenasem jest sopocki ubezpieczyciel, organizowanego przez Fundację Artystyczna Podróż Hestii w partnerstwie z Fundacją Wisławy Szymborskiej. W tym roku podczas gali zaprezentowano także wyniki badań czytelnictwa dzieci i młodzieży, a tegoroczna odsłona konkursu odbyła się pod patronatem honorowym Biblioteki Narodowej, Narodowego Centrum Kultury, UNICEF Polska oraz Rzecznika Praw Dziecka.
Zwycięska książka ukazała się nakładem wydawnictwa Bajka i jest trzecią częścią serii o rodzie czarnowidzów Rodomiłów. Marcin Szczygielski jest doskonale znany wszystkim młodym czytelnikom i czytelniczkom, był też dwukrotnie nominowany do Nagrody Literacka Podróż Hestii w poprzednich edycjach.
– Wybraliśmy książkę, której uniwersalne przesłanie ma szansę pozostać na dłużej w świadomości młodych czytelników i czytelniczek. Decyzja o przyznaniu Nagrody Literacka Podróż Hestii Marcinowi Szczygielskiemu wpisuje się też w profil naszych dotychczasowych poszukiwań książek, które nie tylko odpowiadają na pytania, ale też potrafią je zadać, zapraszając tym samym czytelników i czytelniczki do wyciągania własnych wniosków. Wybór „Makabramy” pozwala docenić nieprzeciętną umiejętność autora w operowaniu językiem, humorem, konwencją fantasy i grozy – komentuje Natalia Wiercińska, członkini zarządu Fundacji Artystyczna Podróż Hestii.
– Aby lepiej zrozumieć, czym jest dzisiaj książka dla młodej osoby, zdecydowaliśmy się na przeprowadzenie własnych badań czytelnictwa wśród dzieci i młodzieży. Analiza danych zarówno przyniosła nam zaskakujące obserwacje, jak i potwierdziła nasze wcześniejsze przewidywania. Jedno jest pewne – badania pozwalają nam się jeszcze lepiej przygotować się do trudnego zadania, jakim jest promocja czytelnictwa wśród współczesnych nastolatków – mówi Maria Rosa, dyrektorka Departamentu Marketingu i PR ERGO Hestii oraz prezeska Fundacji Hestii.
Pełny raport wraz z analizą pozyskanych danych przedstawiony zostanie w najbliższych tygodniach.
(AM, źródło: ERGO Hestia)