Nowa strategia IT PZU stawia na elastyczność i bezpieczeństwo oraz przyspieszenie procesów

0
634

Budowanie kompetencji przyszłości w obszarach sztucznej inteligencji, rozwiązań chmurowych i technologii Low Code, cyberbezpieczeństwo i odporność cyfrowa – to filary nowej strategii IT PZU SA oraz PZU Życie SA na lata 2025–2027. Grupa zakłada, że cyfrowa transformacja pozwoli jej działać elastyczniej i bezpieczniej, a także umożliwi dostarczanie rozwiązań dla biznesu nawet o 20% szybciej.

Jednym z głównych filarów ogłoszonej 17 grudnia 2025 roku nowej strategii IT Grupy PZU jest budowanie kompetencji przyszłości w obszarach sztucznej inteligencji, rozwiązań chmurowych i technologii Low Code, umożliwiających szybsze tworzenie aplikacji. Plany strategiczne zakładu przewidują, że na koniec 2027 roku 10% nowych potrzeb biznesowych będzie realizowanych z użyciem technologii Low Code, pozwalającej projektować aplikacje przy pomocy wizualnych, intuicyjnych narzędzi, ograniczając konieczność pisania kodu. 

Wszystkie zespoły IT będą również wykorzystywać narzędzia oparte na AI. Dzięki temu będą mogły tworzyć rozwiązania w sposób zwinny i efektywny, co pozwoli im szybciej dostarczać rozwiązania biznesowe. Czas wdrażania rozwiązań dla istotnych zmian biznesowych ma skrócić się o 20%.

– Technologia to dziś nie tylko narzędzia, to sposób myślenia o biznesie. Chcemy, aby PZU było organizacją, która odważnie korzysta z innowacji i zwinności, rozwija kompetencje swoich ludzi szybciej niż konkurencja i jednocześnie zapewnia najwyższy poziom bezpieczeństwa. To kierunek, który daje nam przewagę i umożliwia ciągły wzrost. Wspieramy też kulturę dzielenia się wiedzą, rozwoju i otwartości na eksperymenty, bo wiemy, że to ludzie – ich umiejętności i odwaga – są kluczem do sukcesu organizacji – mówi Michał Kopyt, członek zarządu PZU Życie i szef pionu technologii informatycznych Grupy PZU.

Inne filary strategii to cyberbezpieczeństwo i odporność cyfrowa, zapewniające maksymalnie silną ochronę danych klientów oraz samej organizacji przed zaawansowanymi cyberatakami oraz zabezpieczające ciągłość działania technologii w przypadku zagrożeń cybernetycznych, fizycznych, klimatycznych i geopolitycznych.

Cyberbezpieczeństwo to dziś nie tylko ochrona przed zagrożeniami, to fundament zaufania naszych klientów i stabilności biznesu. W PZU budujemy odporność cyfrową w oparciu o najnowsze technologie, ale przede wszystkim dzięki wiedzy i zaangażowaniu pracowników. Rozwijamy kompetencje w obszarze DevSecOps i tworzymy kulturę bezpieczeństwa, bo wiemy, że przyszłość należy do organizacji, które potrafią działać szybko, a jednocześnie bezpiecznie. To nasza odpowiedź na rosnące zagrożenia i wymogi regulacyjne – bezpieczeństwo danych klientów jest dla nas priorytetem – podkreśla Patryk Gęborys, dyrektor biura cyberbezpieczeństwa Grupy PZU.

Do 2027 r. PZU planuje zwiększyć efektywność rozwoju IT o 15%. Ten cel ma zostać zrealizowany dzięki upraszczaniu procesów, zwiększaniu elastyczności i decyzjom, na których oparty jest kolejny etap transformacji cyfrowej zakładu.

Artur Makowiecki

news@gu.com.pl