Ubezpieczyciele wciąż podejmują nowe działania, w ramach których niosą wsparcie w walce z obecną pandemią koronawirusa. Najnowsze inicjatywy zakładów obejmują różne rodzaje wsparcia: finansowe, prawne, materiałowe oraz informacyjne.
Jednym zakładów, które w ostatnim czasie udzieliło wsparcia lekarzom, pielęgniarkom i ratownikom medycznym, był PZU. Ubezpieczyciel przekazał im pół miliona nitrylowych rękawiczek.
– Troszczymy się o bezpieczeństwo tych, którzy troszczą się o nas. Pracując w trudnych warunkach, z zaangażowaniem i poświęceniem opiekują się chorymi. Zależy nam, by lekarze, pielęgniarki i inni pracownicy medyczni mogli wykonywać swoją pracę w maksymalnie bezpiecznych warunkach. Od nich zależy przecież nasze zdrowie i skuteczna walka z pandemią – powiedziała Aleksandra Agatowska, prezes PZU Życie.
Pomoc o wartości prawie miliona złotych trafi do szpitali zakaźnych, opiekujących się zarażonymi koronawirusem, a także innych placówek medycznych w Polsce.
– To już kolejne wsparcie z naszej strony. Na zakup sprzętu medycznego dla szpitali przeznaczyliśmy dotąd sześć milionów złotych. Wyposażamy je m.in. w respiratory, bronchoskopy do badania tchawicy i oskrzeli oraz kardiomonitory. Dodatkową kwotą dofinansowaliśmy linię do badań laboratoryjnych na obecność koronawirusa – przypomniała Dorota Macieja, członek zarządu PZU Życie.
Inną formę pomocy zaoferowały TUZ Ubezpieczenia oraz InterRisk. Oba towarzystwa uruchomiły specjalne infolinie informacyjne we współpracy z Global Assistance. Pierwszy z zakładów wprowadził „Centrum informacji TUZ Ubezpieczenia na temat koronawirusa”, natomiast drugi – InterRisk Kontakt. Wszyscy klienci firm, partnerzy i pracownicy uzyskają na infolinii porady obejmują zagadnienia dotyczące zdrowia, prawa i spędzania czasu w czasie pandemii. Mogą dowiedzieć się więcej na temat higieny i bezpieczeństwa w czasach zarazy, gdzie są czynne apteki całodobowe, uzyskać informacje w zakresie obostrzeń (ograniczeń, nakazów, zakazów, zaleceń) wynikających z regulacji rządowych wpływających na życie codzienne.
– Dzięki współpracy z Global Assistance nasi klienci mają zagwarantowaną obsługę na najwyższym międzynarodowym poziomie. Uruchomienie wspólnej infolinii COVID-19 to tylko dowód naszej dobrej współpracy, wspólnej troski o naszych klientów i wszystkich pracujących lub współpracujących z nami osób – powiedział Piotr Zadrożny, prezes TUZ Ubezpieczenia.
Z kolei DAS Towarzystwo Ubezpieczeń Ochrony Prawnej (DAS) uruchomiło akcję pomocy prawnej dla małych firm gastronomicznych – #SerwujemyPrawo. W każdy czwartek pod specjalnym numerem infolinii ubezpieczyciel zapewni właścicielom restauracji dostęp do prawników udzielających bezpłatnych telefonicznych konsultacji w sprawach związanych z prowadzeniem działalności gospodarczej w czasie epidemii.
– Wielu właścicieli restauracji nie jest w stanie pozwolić sobie teraz na dodatkowe koszty związane z pomocą prawną. Nie chcemy, aby zostali z problemami, które nastręczyła im epidemia. Wiemy, że mają też wiele pytań dotyczących zmieniających się regulacji i obostrzeń oraz kwestii prawnych w zakresie możliwości wsparcia ich biznesu, np. w ramach tarczy antykryzysowej. Nasi prawnicy postarają się zaspokoić ten głód porad. Chcemy przez to dołożyć swoją cegiełkę do ratowania polskiej gastronomii – mówi Rafał Hiszpański, prezes DAS.
Natomiast TUW „TUW” udzieliło Wojewódzkiej Stacji Pogotowia Ratunkowego w Rzeszowie wsparcia finansowego na zakup środków ochrony osobistej dla podmiotów, które udzielają świadczeń zdrowotnych z zakresu ratownictwa medycznego na terenie miasta Rzeszów oraz powiatów rzeszowskiego, niżańskiego, leżajskiego i łańcuckiego.
Przekazana pomoc przyczyni się do lepszej ochrony życia i zdrowia mieszkańców województwa podkarpackiego, w tym mieszkańców jednostek samorządów terytorialnego, które są członkami ZWC „Samorządy Terytorialne Województwa Podkarpackiego” oraz rolników – członków ZWC „Podkarpacie”.
(AM, źródło: PZU, InterRisk, TUW „TUW”, TUZ Ubezpieczenia, DAS)