Ageas jest pierwszym brytyjskim ubezpieczycielem, który wykorzystuje sztuczną inteligencję (SI) do sporządzania ocen uszkodzeń oraz napraw samochodów, umożliwiając wygenerowanie pełnego kosztorysu naprawy. Przesyłając zdjęcia do oceny przez SI, ubezpieczeni mogą otrzymać decyzje dotyczące kolejnych kroków w ciągu kilku minut.
Ageas wykorzystuje rozwiązanie oparte na sztucznej inteligencji, opracowane przez firmę technologiczną Tractable, do wsparcia niektórych zadań wykonywanych przez rzeczoznawcę oceniającego uszkodzenia pojazdu. SI określa np., które części pojazdu i w jakim stopniu uległy uszkodzeniu, oraz generuje pełne kosztorysy obejmujące zalecane czynności naprawcze, koszty i roboczogodziny oraz przyspiesza realizację tych zadań. W rezultacie, przesyłając za pomocą smartfona zdjęcia do oceny przez sztuczną inteligencję w momencie zgłaszania wypadku, ubezpieczeni mogą w ciągu kilku minut otrzymać od Ageas decyzje dotyczące kolejnych kroków – nawet podczas pierwszej rozmowy telefonicznej z ubezpieczycielem.
Po zakończonych pozytywnie testach przeprowadzonych w Wielkiej Brytanii w 2019 roku Ageas i Tractable będą teraz wykorzystywać technologię w pełnej skali.
(AM, źródło: Tractable)