Agent ubezpieczeniowy powinien wspierać rolnika

0
1121

Według ekspertów CUK Ubezpieczenia świadomość ubezpieczeniowa wśród rolników rośnie. Sprzedaż ubezpieczeń w sektorze agro zgodnie z informacjami multiagencji wzrosła o 20% r/r.

Kluczem do sukcesu sprzedażowego w zmiennych realiach rolniczych jest nie tylko oferowanie polis, ale przede wszystkim budowanie partnerstwa, opartego na wiedzy i zaufaniu – zwracają uwagę eksperci.

Czasy akwizycji definitywnie minęły

Współczesny agent ubezpieczeniowy to przede wszystkim profesjonalista i partner, który zna specyfikę działalności rolniczej. Gospodarstwa rolne są małymi przedsiębiorstwami, których funkcjonowanie coraz częściej zmierza do specjalizacji w obszarze hodowli lub upraw, dlatego samo zakupienie polisy nie wystarczy – kluczowe jest budowanie świadomości, że ubezpieczenie to również inwestycja w ochronę finansów, ale też czasu pracy, który został zainwestowany w ziemię.

– Z doświadczenia widzimy, że rolnicy oczekują całościowego spojrzenia na ich gospodarstwa. Czasy akwizycji ubezpieczeniowej definitywnie mamy za sobą. Tutaj chodzi nie tylko o oferty, ale również wsparcie w trudnych sytuacjach, doradztwo, które pomoże podejmować świadome decyzje ubezpieczeniowe – mówi Justyna Zarzyka-Ślemp, menedżerka ds. rozwoju ubezpieczeń sektora agro w CUK Ubezpieczenia.

Obszar ubezpieczeń rolnych to nadal rozwojowy rynek

Agenci powinni mieć świadomość, że obszar agro to wciąż rozwojowy rynek. Mimo że świadomość ubezpieczeniowa rośnie, wielu rolników nadal stawia na pozorne oszczędności. Doświadczenie i wiedza agenta mogą zmobilizować właściciela gospodarstwa, by spojrzał całościowo na swój majątek, w tym na uprawy, maszyny, budynki oraz ryzyka, które są najistotniejsze na danym obszarze.

Obecnie zainteresowanie rolników skupia się na takich ryzykach, jak grad, susza czy przymrozki wiosenne, które już wyrządziły setki szkód na miliony złotych.

– Zaufany agent powinien być pierwszym źródłem kontaktu. Dzięki znajomość oferty towarzystw i nowości w ubezpieczeniach może zaproponować najbardziej optymalne rozwiązania. Podczas szkoleń zwracamy uwagę, że rolnicy potrzebują informacji, ale przede wszystkim dostępu do najlepszej oferty pod względem zakresu, ceny oraz sposobu zakupu – dodaje ekspertka.

Rolnicy doceniają kompleksowość i doradztwo

Po podpisaniu umowy zaczyna się kluczowy etap relacji. W momencie szkody to właśnie agent, który sprzedał polisę, staje się najczęściej pierwszym źródłem kontaktu. Rolnicy często potrzebują pomocy w zrozumieniu, jak prawidłowo dokonać zgłoszenia i jakie kroki podjąć w dalszej części procesu. Cenią sobie kompleksowość i doradztwo, które wykracza poza standardowe relacje sprzedażowe.

Agent, który potrafi doradzić i wesprzeć rolnika w wyborze odpowiednich polis, staje się niezastąpionym partnerem, a nie tylko sprzedawcą.

– Budowanie partnerskich relacji ułatwia dosprzedaż innych produktów. Zadowolony klient, który rozumie korzyści płynące z posiadania odpowiednich ubezpieczeń, będzie bardziej skłonny do poszerzenia zakresu swoich polis – stwierdza Justyna Zarzyka-Ślemp.