Dwudniowe Ailleron Innovation Forum zgromadziło blisko 200 ekspertów z banków, firm leasingowych i innych organizacji finansowych, tworząc zróżnicowaną grupę profesjonalistów z całej Europy. Wśród prelegentów i uczestników znalazły się czołowe instytucje i organizacje wyznaczające trendy w dynamicznej i konkurencyjnej branży usług technologicznych w sektorze finansowym i nie tylko. Patronem medialnym Ailleron Innovation Forum była „Gazeta Ubezpieczeniowa”.
Pierwszy dzień wydarzenia wypełniły cztery warsztaty, podczas których omówiono takie tematy, jak generatywna sztuczna inteligencja, podejście no-code, cyfryzacja procesu sprzedaży w leasingu, zarządzanie danymi, a także specjalne spotkanie ITArchitects. Drugi dzień AIF upłynął pod znakiem dyskusji panelowych, case studies oraz prezentacji na temat generatywnej AI, automatyzacji procesów, projektowania inkluzywnego i budowania zaangażowania klientów.
Warsztaty wspierające cyfrową transformację w całej branży
Warsztaty Ailleron obejmowały szeroki zakres wiedzy na temat budowania cyfrowej przyszłości usług finansowych. Wśród 66 uczestników znaleźli się partnerzy, klienci i specjaliści z tego sektora, wszyscy skoncentrowani na najnowszych trendach technologicznych w usługach finansowych.
Warsztat na temat pracy z generatywną sztuczną inteligencją dotyczył kluczowego aspektu inkluzyjności w rozwiązaniach cyfrowych. Uczestnicy dowiedzieli się, jak projektować i wdrażać narzędzia generatywnej sztucznej inteligencji, które priorytetowo traktują dostępność i przy użyciu odpowiedniej technologii zaspokajają potrzeby szerokiego grona użytkowników o zróżnicowanych potrzebach.
Z kolei warsztaty na temat platform no-code przebiegły w formule interaktywnej, wskazując uczestnikom możliwości wykorzystania tego rodzaju rozwiązań w ich usługach i produktach.
Dywizje Ailleron: LeaseTech i LiveBank przygotowały warsztaty na temat budowania procesów sprzedażowych w leasingu. Prowadzący pokazali, jak zastosować metodologię Service Blueprint, aby zoptymalizować cykl sprzedażowy za pomocą rozwiązań cyfrowych. Warsztaty techniczne na temat zarządzania danymi pozwoliły uczestnikom zagłębić się w sześć specjalistycznych ścieżek na AB Initio Data Platform, obejmujących analizę danych, pozyskiwaniu, jakości, katalogowaniu, maskowaniu i promocji metadanych.
Spotkanie „Meet the IT Architects” na temat najnowszych trendów w architekturze rozwiązań technologicznych zaplanowano z myślą o liderach IT i pasjonatach najnowszych technologii. W trakcie sesji omawiano takie zagadnienia, jak migracja aplikacji mobilnych do rozwiązań wieloplatformowych czy przekształcanie starszych systemów i przygotowywanie ich do pracy w chmurze.
Rewolucja AI w bankowości ma sens
Organizatorzy Ailleron Innovation Forum skupili się na tym, aby agenda tego dnia była angażująca i odpowiadała na współczesne wyzwania branży finansowej i IT. Udało się to dzięki panelom dyskusyjnym, inspirującym historiom sukcesu i prezentacjom z udziałem zaproszonych gości oraz ekspertów zewnętrznych. Uczestnicy wysłuchali wystąpień i dyskusji dotyczących m.in. generatywnej sztucznej inteligencji, automatyzacji procesów, dostępności i zaangażowania klientów.
Goście konferencyjni mieli okazję wysłuchać 35 prelegentów z całej Europy (m.in. case studies z klientami Ailleron: EFL, Santander Bank Polska, ING). Każdy panel dyskusyjny, poprzedzony wcześniejszymi prezentacjami lub case study w ramach tego samego klastra tematycznego, odnosił się do najnowszych trendów i rzucał nowe spojrzenie na wiele kwestii i wyzwań, przed którymi stoją najwięksi innowatorzy w branży.
Jaka będzie przyszłość?
Druga edycja #AIF24, w której uczestniczyło 200 osób, położyła duży nacisk na praktyczne wykorzystanie narzędzi AI, zarówno w sektorze finansowym, jak i poza nim. Podkreślono, jak generatywna sztuczna inteligencja oraz platformy no-code mogą zwiększać efektywność, poprawiać doświadczenia klientów i optymalizować procesy, zarówno w dużych korporacjach, jak i mniejszych firmach czy startupach. Na scenie AIF klienci Ailleron podzielili się również wiedzą na temat tego, jak ich codzienna praca i interakcje z klientami zmieniły się po wdrożeniu usług i rozwiązań Ailleron.
– Konferencja AIF 2024 była sukcesem pod każdym względem. Pierwszego dnia warsztaty przyciągnęły uwagę uczestników i zaangażowały ich w sposób, który z pewnością przyniesie korzyści dla obu stron w przyszłości. Wybór tematów i doskonale ułożona agenda spotkały się z ogromnym uznaniem, a szczególnie wyróżnił się blok tematyczny #InclusiveDesign, który obejmował kwestie UX i zachwycił uczestników. Już teraz wiemy, że przyszłoroczna edycja będzie jeszcze bardziej inspirująca, mimo że poprzeczka została postawiona bardzo wysoko – podsumował Piotr Piątosa, wiceprezes i COO Ailleron.
(AM, źródło: InnerValue)