„Alior Bank. Albo nic” – takie hasło nosi nowa strategia banku na lata 2025–2027. Jednym z jej elementów jest wykorzystanie potencjału PZU do zwiększenia przychodów z ubezpieczeń.
– Doskonale znamy nasze mocne strony: pozycję lidera w consumer finance, wyrazistą markę, nowoczesne technologie, zwinny model dystrybucji, zarządzanie ryzykiem oraz przynależność do stabilnej Grupy PZU. To solidna baza, na której możemy planować przyszłość – powiedział Piotr Żabski, prezes zarządu Alior Banku.
Kwestie ubezpieczeniowe są częścią drugiego z trzech filarów strategii banku – wysokiej odporności, którą pomimo spodziewanego spadku stóp procentowych Alior Bank chce wypracować dzięki stabilnemu wzrostowi przychodów prowizyjnych. Ich źródłem ma być bancassurance, rozwijane we współpracy z PZU. W ramach tego obszaru szczególny nacisk zostanie położony na ubezpieczenia niepowiązane z produktem bankowym (stand alone). Oczekiwanym efektem jest siedmiokrotny wzrost przypisu składki brutto z tego rodzaju produktów do 2027 r. Alior Bank zamierza również rozwinąć ofertę polis dla klientów indywidualnych, w szczególności ubezpieczeń komunikacyjnych i majątkowych.
(AM, źródło: Alior Bank, media)