Allianz wprowadził nową funkcjonalność – Asystenta Szkody. Dzięki niej klienci mogą w łatwy sposób przejść przez wszystkie kroki związane z likwidacją szkody AC – od momentu samego zgłoszenia, poprzez informację o odbiorze auta z warsztatu, kończąc na ocenie całego procesu.
Allianz Asystent Szkody to mobilny asystent likwidacji szkody, który umożliwi klientom bieżącą kontrolę nad procesem likwidacyjnym. Dzięki rozwiązaniu poszkodowany może krok po kroku śledzić w dowolnym miejscu i czasie co się dzieje w jego sprawie.
– Naszym celem było stworzenie maksymalnie prostego i przyjaznego dla użytkownika narzędzia. Wiedzieliśmy, że musi być to rozwiązanie digitalne, odpowiadające na potrzeby klientów. Jednocześnie musieliśmy pamiętać, że mamy do czynienia z całkowitą zmianą filozofii przekazywania informacji. Do tej pory to klient musiał aktywnie poszukiwać informacji – logować się do statusu szkody lub dzwonić do nas. Nowe rozwiązanie daje klientom stałą kontrolę nad procesem likwidacji – nie wymaga logowania, a dodatkowo przy istotnych zmianach w szkodzie klient jest informowany za pośrednictwem e-mail lub SMS, że coś się zmieniło – mówi Bartosz Fijałkowski, koordynator zespołu wsparcia operacyjnego szkód Allianz Polska.
Asystent Szkody pozwala klientowi w prosty i przejrzysty sposób przejść przez proces likwidacji szkody autocasco. Klient na bieżąco może sprawdzać, co dzieje się w jego sprawie. Cały proces podzielony został na cztery kroki:
- Zgłoszenie – na tym etapie klient otrzymuje potwierdzenie rejestracji szkody, otrzymuje jej numer oraz informację, jakie będą kolejne kroki postępowania.
- Wycena – w drugim kroku, klient otrzymuje potwierdzenie odpowiedzialności Allianz, wycenę szkody oraz informację o ewentualnych brakujących dokumentach, które należy dostarczyć.
- Naprawa – w tym kroku zakres udostępnionych informacji zależy od ścieżki likwidacji, na jaką zdecydował się klient. Najszerszy zakres informacji będzie dostępny w przypadku wyboru przez klienta serwisu współpracującego z Allianz. Wówczas klient będzie widział adres i dane kontaktowe serwisu, a także otrzyma informacje, że jego auto jest gotowe do odbioru po naprawie.
- Ocena – na zakończenie likwidacji szkody klient będzie mógł ocenić cały proces poprzez wykorzystanie metody 5-Star rating. Klienci będą mieli możliwość oceny nie tylko procesu likwidacji szkody, ale także serwisu, który naprawiał auto klienta. Dzięki uzyskanym informacjom możliwa będzie bieżąca analiza informacji zwrotnych od klienta i jednoczesne wdrażanie zmian tam, gdzie są one konieczne.
Dzięki nowej funkcjonalności klienci są aktywnie informowani o postępach w likwidacji. Jednocześnie rozwiązanie nie wymaga logowania, a informacje są dostępne przez całą dobę, niezależnie od dnia tygodnia.
(AM, źródło: Allianz)