Allianz wprowadza szereg zmian zarówno w ofercie, jak i w strukturze działalności w Polsce. Ubezpieczyciel liczy na to, że wdrożone modyfikacje zapewnią mu zrównoważony wzrost, który pozwoli firmie na awans do ścisłej czołówki sektora majątkowego – informuje „Puls Biznesu”.
Gazeta zwraca uwagę, że niedawna przebudowa oferty komunikacyjnej i mieszkaniowej sprawiła, że przez ostatnie dwa miesiące Allianz notował kilkuprocentowy wzrost. Z kolei uproszczenie procesów wewnętrznych pozwoliło na trzykrotne ograniczenie czasu likwidacji szkód osobowych. Natomiast dzięki automatyzacji procesów 30% spraw prowadzonych jest wyłącznie zdalnie. Matthias Baltin, prezes zakładu, zapowiada wprowadzenie kolejnych nowości. W przyszłym roku do sprzedaży mają trafić uproszczone polisy majątkowe dla małych i średnich przedsiębiorstw. Może też zostać uruchomiona sprzedaż indywidualnych polis zdrowotnych. Ambicją prezesa jest awans Allianz do pierwszej trójki działu II. „PB” zwraca uwagę, że firma ma jednak dużą stratę do zakładów zajmujących obecnie podium sektora non-life. Ewentualne przejęcie AXA w Polsce skróciłoby dystans do liderów, ale Matthias Baltin zadeklarował, że nie może komentować tej sprawy. Dlatego ubezpieczyciel koncentruje się na zrównoważonym wzroście, choć najbardziej zależy mu na rentowności. Dlatego firma chce obniżyć swój wskaźnik mieszany, wynoszący obecnie 94,4%.
Więcej:
„Puls Biznesu” z 11 grudnia, Karolina Wysota „Porządków w Allianzu ciąg dalszy”
(AM, źródło: „Puls Biznesu”)