Od początku przyszłego roku Allianz wprowadzi nowy system pracy z agentami ubezpieczeniowymi. W jego ramach sieci agentów wyłącznych oraz multiagentów mają otrzymać wsparcie dopasowane do ich potrzeb i wielkości prowadzonego biznesu. Ubezpieczyciel podkreśla, że celem zmian jest dynamiczny i trwały wzrost jego biznesu w Polsce.
– Agent ubezpieczeniowy jest dla Allianz filarem rozwoju. To zasada, na której budujemy nasz wzrost na całym świecie. To również fundament naszej działalności w Polsce. Aby rosnąć, uważnie wsłuchujemy się w opinie agentów, zbieramy i analizujemy płynące do nas uwagi. Na ich podstawie zaprojektowaliśmy rozwiązania, które w 2020 roku ułatwią pracę agentów i pozwolą łatwiej, szybciej i bardziej efektywnie prowadzić biznes z Allianz – powiedział Matthias Baltin, prezes zarządu Allianz Polska.
Wsparcie w ramach nowego systemu mają otrzymać zarówno sieć agentów wyłącznych, jak i sieć multiagencyjna.
– W Allianz na całym świecie i w Polsce wierzymy w rozwój zarówno sieci agentów wyłącznych, jak i sieci multiagentów. Nie chcemy ich łączyć: obie są dla nas istotne i stawiamy na ich jednoczesny rozwój – dodał Matthias Baltin.
Wprowadzenie menadżerów zdalnych
Jednym z nowych rozwiązań, jakie zostaną wdrożone od stycznia 2020 r., będzie wprowadzenie funkcji menedżera zdalnego obok już istniejących menedżerów sprzedaży. Allianz wyjaśnia, że osoby te, mając dostęp do wszystkich systemów, będą mogły telefonicznie odpowiadać na wszystkie pytania agentów.
Wsparcie specjalistów produktowych w terenie
Z początkiem przyszłego roku ubezpieczyciel powoła również sześciu Regionalnych Menadżerów ds. Wsparcia Sprzedaży Ubezpieczeń Małego i Średniego Biznesu. Według zapowiedzi Allianz, będą to specjaliści, którzy odpowiedzą na pytania produktowe, pomogą w przygotowaniu oferty, przeszkolą czy pojadą na spotkanie do klienta. Takie samo rozwiązanie zostanie zastosowane w biznesie życiowym. Tam zakład wprowadzi funkcje Regionalnych Menedżerów Ubezpieczeń Grupowych oraz Ubezpieczeń Życiowych.
Nowy system szkoleń
Allianz wdraża także trzy poziomy szkoleń, z których agenci mogą czerpać wiedzę. Pierwszym z nich będzie Akademia Ubezpieczeń Allianz, czyli łatwo dostępne szkolenia produktowe w całej Polsce. Drugi poziom to Akademia Biznesu Allianz. Według ubezpieczyciela, przyjmie ona formę szkoleń i treningów umiejętności zarządczych dla najlepszych szefów, prowadzonych przez uznanych w Polsce trenerów. Podczas szkoleń poruszane będą tematy związane m.in. z zarządzaniem finansami agencji, zarządzaniem sprzedażą, wdrażaniem CRM, rekrutacją i wdrażaniem OFWCA. Trzecim poziomem ma być absolutna nowość, czyli Program Allianz Worldwide Experience. Będą to spotkania z gośćmi z najwyższej, globalnej półki dla tych agentów, którzy prowadzą największy biznes.
Transformacja struktury wewnętrznej
Wdrożenie zmian ma ułatwić transformacja struktury wewnętrznej Allianz. Od stycznia będą funkcjonować trzy makroregiony: Północ, Centrum i Południe. Ubezpieczyciel powoła też Departament Sprzedaży Agencyjnej, którego zadaniem będzie wsparcie zarówno sieci agentów wyłącznych, jak i multiagentów. Dyrektorem nowej komórki wewnętrznej zostanie Małgorzata Harasimiuk-Grodzka, odpowiedzialna dotychczas za działania w kanale multiagencyjnym.
Artur Makowiecki
news@gu.home.pl