Warszawski fintech Digital Gateways, we współpracy z Autenti, wprowadził w Allianz Polska proces, w którym nie ma konieczności użycia papierowych dokumentów przy zawieraniu polisy na życie. To pierwszy w stu procentach cyfrowy proces sprzedaży indywidualnych ubezpieczeń na życie w portalu Mój Allianz.
Digital Gateways to fintech stworzony w fabryce startupów The Heart. Oferuje kompleksowy onboarding klientów indywidualnych i biznesowych wraz z podpisami elektronicznymi. Rozwiązania, które dostarcza, wykraczają poza standardową weryfikację tożsamości i pozwalają firmom na przeprowadzenie pełnego procesu sprzedażowego.
– Jesteśmy dumni z faktu, że nasze rozwiązania mogą przyczynić się do tak ważnej zmiany w Allianz Polska. Wprowadzenie całkowicie cyfrowego procesu zawierania polisy ubezpieczeń na życie dla lidera wśród firm ubezpieczeniowych to dla nas wielkie osiągnięcie i dowód na to, że nasza wiedza i doświadczenie są niezwykle cenne w branży. Cieszymy się, że nasze rozwiązania pomogły Allianz Polska usprawnić procesy, co przekłada się na zadowolenie i wygodę klientów. Jesteśmy dumni z naszej roli w tym projekcie, który pokazuje, że depapieryzacja i automatyzacja to klucz do efektywności i wygody w dzisiejszych czasach – powiedział Krzysztof Biernacki, prezes Digital Gateways.
Dzięki współpracy fintechu i ubezpieczyciela klienci oraz agenci mogą podpisać umowę ubezpieczenia z dowolnego miejsca, bezpiecznie i zgodnie z wymaganiami prawnymi. Wprowadzenie podpisu elektronicznego zapewniła firma Autenti, z którą Digital Gateways ściśle współpracuje.
W ramach przedsięwzięcia Digital Gateways wprowadziło także cyfrowy trwały nośnik, który spełnia wymogi umów życiowych zawieranych na kilkadziesiąt lat. Klienci mają dostęp do swojej polisy na własnym koncie w portalu Mój Allianz lub w emailu, który podali agentowi. Rozwiązanie spełnia wymogi integralności i dostępności trwałego nośnika.
– Razem z Digital Gateways wyznaczamy nowe standardy dla branży ubezpieczeniowej. Stworzyliśmy w pełni zautomatyzowany i zdigitalizowany proces aplikowania o polisę na życie, co pozwoliło nam na zwiększenie efektywności i skrócenie czasu potrzebnego na cały proces. Dzięki tym rozwiązaniom jesteśmy w stanie zapewnić naszym klientom jeszcze lepszą jakość obsługi, a także zwiększyć bezpieczeństwo i poufność danych – podsumowuje Marcin Kulawik, członek zarządu Allianz Polska.
(AM, źródło: Digital Gateways)