W 2021 r. Allianz zainwestował w sponsoring sportowy 103 mln dol. rozłożone na 44 kontrakty – niemal dwukrotnie tyle, ile wydał następny w kolejności rywal, Geico (54 mln dol. w 27 kontraktach). Wydatki Allianz, który sponsoruje głównie obiekty sportowe, wynoszą 11,5% wszystkich wydatków branży ubezpieczeniowej na sponsoring sportowy.
Dzięki skali marketingu sportowego marka Allianz stała się znana kibicom w Niemczech, Włoszech i Austrii, gdzie ubezpieczyciel został sponsorem tytularnym kilku stadionów piłkarskich. W ten sposób Allianz pozycjonuje się jako kluczowy interesariusz branży sportowej, prześcigając z łatwością konkurencję.
Strategia marketingu sportowego Allianz koncentruje się na partnerstwie dotyczącym obiektów sportowych z klubami – Bayern Monachium, Juventus Turyn, SK Rapid Wiedeń i OGC Nicea, dzięki czemu marka Allianz jest kojarzona ze znanymi nazwami w świecie sportu. Z całej sumy wydanej na sponsoring sportowy 27% stanowi sponsoring tytularny obiektów sportowych, gdzie średnia wartość kontraktu w 2021 r. wyniosła 3,16 mln dol., zatem strategia przyjęta przez Allianz jest słuszna.
Udział sektora ubezpieczeniowego w sponsoringu tytularnym obiektów sportowych wynosi 15%. Pod tym względem ubezpieczycieli wyprzedza jedynie sektor bankowy. Dysponujący dużą gotówką sektor ubezpieczeniowy ma dostęp do najbardziej pożądanych praw sponsorskich w świecie sportu.
(AC, źródło: Global Data)